Nu var det dags igen

De där dagarna innan Roskilde är mer eller mindre likadana varje år. Det byggande pirret, nervositeten som sköljer över en, peppen man känner när man till fler och fler vänner får säga den magiska meningen ”vi ses på Roskilde”. Viljan över att de här dagarna innan bara ska gå över.

I år blir lite av ett undantag på just den fronten visserligen. Imorgon ska jag nämligen se världens bästa liveartist i Köpenhamn, Bruce Springsteen. Jag var på väg att skriva ”en av världens bästa liveartister” men sen kom jag inte på någon som ens skulle kunna konkurrera med honom på den fronten.

Igår hängde jag med Teodor som också ska följa med på Bruce. Han påpekade att vi kommer missa Sverige – Belgien på grund av konserten och sa att om det fortfarande är jämnt i matchen så kommer han sätta på radiosporten i hörlurarna de sista tio minuterna. Det är något av det sjukaste jag hört. Haha, bara tanken på att Teodor kommer lyssna på hur en radiogubbe beskriver en fotbollsmatch medan Bruce kör igång ”Waitin’ on a sunny day” eller ”Working on the highway” får mig att baxna.

Sen finns alltid den där oron kring Roskilde. I år slipper vi visserligen köstressen från tidigare år då vi har två campingrutor bokade åt oss. Det minskar nervositeten något. Däremot vill man ju trots det ha så bra campingplats som möjligt sett till situationen, man vill att vädret ska vara bra och framförallt vill man kunna unna sig, lyxa till det under denna bästa av veckor, men samtidigt inte vara fattig som en kyrkråtta resten av julimånaden. Svårt det där.

Resten av juli fortsätter jag ju vara ledig och hade tänkt promenera/lifta mig upp genom Sverige från Malmö till Stockholm (efter en eller två rehabveckor i Malmö där jag äter upp mina föräldrars mat och hänger med familjen). Jag har alltid velat promenera och tälta mig upp genom Sverige men aldrig riktigt fått tiden eller rätt tillfälle att göra det. Nu är det äntligen dags. Det kommer bli skitjobbigt och jag kommer vara jättehungrig och uttråkad vid ett flertal tillfällen. Men jag tror också att det är precis det jag kommer behöva. Tristess skapar idéer som jag sen kan göra något med när jag återkommer till civilisationen.

Jag kommer också se till att för första gången dokumentera så mycket som möjligt av min sommar med min filmkamera. Så se till att prenumerera på min youtubekanal Pinsamma Joseph om ni inte redan gör det, för där kommer jag ladda upp allt roligt när jag återkommer.

Semester imorgon alltså framtill 25:e juli. Nu får vi bara hålla tummarna för att jag överlever allt detta.

Kommentera

