Legalize it

För första gången på väldigt länge är svensk politik underhållande. Jag läste igår rubriken ”LUF vill legalisera incest och nekrofili”. Jag trodde först att det var någon slags skämtrubrik, att de haft några weirda förslag och att någon photoshoppande lustigkurre överdrivit det hela.

Men det visade sig stämma. Nu tycker ju visserligen inte LUF att det ska vara lagligt att skända gravar och gå full throttle necromantica. Nä nä, så länge det är med i ens testamente så är det lunch, man ska få göra vad man vill med sin kropp. Det var då jag insåg att de snott idén från komikern Louis CK:

För er som inte orkar se klippet kan det sammanfattas med att Louis skulle vilja starta någon slags tjänst efter sin död, där folk kan gå in och avreagera sig och göra vad de vill med hans kropp. Med en finstämd sång för att förtydliga: ”You can cum on my back, and pretend that I am your father. I am dead, I don’t mind…”.

Om en ung politiker inspirerats av Louis CK för ett lagförslag så respekterar jag denna liberala rackare oavsett vad jag tycker om sakfrågan.

Vad gäller incestbiten funderar jag på varför detta är en så big deal rent lagmässigt. Om jag skulle börjat ha sex med min familj hade jag nog varit mer rädd för hur det påverkade mitt sociala liv eller typ jobbmöjligheter. Jag tror att en person som har sex med sitt syskon antagligen skulle påverkas mer om det kom ut i deras umgängeskrets eller staden en bodde i, snarare än att ”åh nej brorsan, vi kan få dagsböter för det här, bäst vi struntar i det”.

UPPDATERING: David Cross hade tydligen ett skämt i samma linje tidigare än Louis CK:

Kommentera

