Den motsträviga kreativiteten

Det är märkligt det här med att ha heltidsjobb. Ju längre jag jobbat desto mer måste jag komma till insikten att min tid numera är begränsad. Jag måste dra ner på den tid jag lägger på TV-serier, på att läsa böcker, på att spela TV-spel, på att vara ute och träffa vänner. För annars kommer den där ångesten över att jag i retroperspektiv inte gjort någon nytta. Att jag bara jobbat och varvat det med grejer jag tycker är kul, som vilken svenne som helst.

Jag har skrivit lite manus här, kört lite standup där. Men det är inte i närheten av den produktivitet jag tidigare haft och jag inser för varje dag att jag måste ge mina kreativa projekt mycket större utrymme i mitt liv. Det kräver kompromisser på andra håll och innebär att bryta invanda mönster.

Så jag köpte en kamera i fredags. Jag ska börja filma en vlogg är tanken. Kanske är det mitt mest geniala initiativ någonsin, kanske är jag helt ute och cyklar. Men framförallt så behöver jag göra det och jag behöver lägga ner tid på det, innan jag blir helt galen.

Kommentera

