En klar tid

Det är rätt vansinnigt, jag skrev mitt förra inlägg för mindre än två månader sen och allt var totalt piss i mitt liv. Snart bostadslös, arbetslös och noll lust att fortsätta plugga. Dessutom totalt fattig på kreativitet.

Sen hände något. Jag vet inte exakt vad. Men en sömnlös natt sket jag i hur fuckad dygnsrytm jag hade och sökte dussintals jobb mellan sex och elva på morgonen. Som mitt självförtroende visade i förra inlägget såg jag detta som ”totalt meningslöst”. Jag har tidigare nämligen bara blivit inkallad på två arbetsintervjuer och fick inte någon av dom.

Den här gången blev jag inkallad på fem intervjuer och jag fick tre av jobben jag sökte. Plötsligt var det jag själv som fick VÄLJA vilket jobb jag ville ha. Det mest frestande var att skita i allt och jobba som bamsevärd med Fritidsresor på valfri charterort. Jag gjorde dock det ”vuxnare” valet och jobbar nu som teknisk support i Stockholm innerstad.

Vad gäller bostad hade jag en galen tur. En vän på facebook råkade skriva att hennes mor sökte efter en inneboende, i centrala södermalm. Detta tackade jag ja till innan jag ens var garanterad något jobb. Så stor var humörvändningen. Om en månad bor jag alltså på södermalm.

Vad gäller retoriken, omtentor och det där så sket jag i allt. Det kommer kanske resultera i något slags trubbel med CSN vid något tillfälle men då får det väl bli så.

Kommentera

