2013 – en sorts enkät

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade hemifrån på riktigt (Dvs, det är typ omöjligt att flytta tillbaka hem igen även om allt skulle gå åt helvete den här gången också).

Hur har ditt 2013 varit?
Ekonomiskt väldigt fattigt men i övrigt väldigt bra.

Blev du kär i år?
Jo, jag tror det.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
15:e juni. När jag mitt under festivalfestande på Hultsfredsfestivalen i Stoxa blir uppringd av min roomie som berättar att jag kommit in på Biskops Arnö.

Vad är din största framgång 2013?
Att jag kommit in på Biskops Arnö ‘Att skriva dramatik’ och för första gången känner mig riktigt professionell och duktig på det jag gör om dagarna. Att jag kommer kunna fakturera för det här inom snar framtid.

Bästa köpet?
Min hajposter från Den Blå Planet som chillar stadigt på mitt rum nu.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat känns rätt självklar även om fatöl och resor säkert konkurrerar lite.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag kom in på Biskops Arnö, träffa syskonbarnen i Berlin, gå på Roskildefestivalen och att få se Regina Spektor på Stockholm Music & Arts.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Daft Punks Get Lucky, Håkan Hellströms Valborg och Veronica Maggios Va Kvar.

Vem har du umgåtts med mest?
Ariel, rumskramrat och vapendragare.

Har du haft ett förhållande under 2013?
Nej.

Vart reste du under 2013?
Berlin, Roskildefestivalen, Stockholm flera gånger och efter att jag flyttade dit, Malmö en massa gånger.

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Mer pengar. Ett sommarjobb det här året hade tex suttit fint.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade gårdshäng och fest dagen efter midsommarafton så de få som hjältemodigt orkade masa sig dit var extremt bakis. Trist!

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Förstahandskontrakt i en lägenhet i Stockholm, filmmanusjobb för långfilm som går upp på biografer över hela skandinavien, få ståuppa på Raw eller Oslipat, tid och pengar att skaffa körkort samt att träffa min själsfrände. Men hey, allt tar sin tid.

Vem saknade du?
Brorsans familj, särskilt direkt efter att ha hängt med dom i Berlin en hel vecka.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla. Har nog inte skaffat en enda fiende i år. Eller jo en, men han bor i Göteborg så no worries.

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Ta det kallt – det är allt.

2 svar to “2013 – en sorts enkät”

  1. LindMicke Says:

    Hey, så bakis var jag väl inte? Jag var där, eller? Kanske är full nu.

Kommentera

