En dröm om att bli kär i en nunna (publicerad 29:e februari 2012)

Jag drömde inatt att jag och min eminente vän Ariel gick på liseberg i Göteborg. Jag hade två axelväskor, den ena känner jag igen eftersom jag brukar ha min laptop i den. Vid ingången fick vi varsin handduk, alla på hela nöjesfältet gick runt med en handduk under armen.

Vi fick höra att Filip och Fredrik skulle ha en show på liseberg idag, de skulle laga mat i ett stormkök nere i en grop, men vi var inte intresserade. Jag gick iväg helt ensam och åkte en bergochdalbana.

Uppe på en balkong träffade jag en ung blond tjej som jag genast klickade med. Jag minns inte exakt vad vi pratade om, men ganska kort därpå började vi kyssa varandra och hon kysste helt fantastiskt!

Hon ser sedan in i mina ögon och berättar för mig: Jag ska till ett kloster imorgon och bli en nunna. Min abbedissa kommer inte låta mig träffa dig igen. Det blev ödesmättat för mig, jag tyckte ju verkligen om den här tjejen!

Vi spenderade hela kvällen tillsammans och samtalade vidare, åkte åkattraktioner tillsammans och tittade på Filip och Fredrik i gropen. Det var mest så att de katapultade mat på varandra med skedar. Vi skrattade lite skadeglatt och började gå mot utgången. Hon skulle åka nu och jag skulle aldrig få se henne igen.

Helt plötsligt, drömmer jag istället från hennes perspektiv och hör hennes tankar. Hon tänker: Ska jag säga det? Ska jag säga att jag älskar honom?

Vi kommer tillbaka till mitt perspektiv och hon säger ‘skål’ och på något undermedvetet plan så förstår jag vad hon egentligen ville säga så jag ler och svarar ‘skål’ tillbaka. Sedan försvann hon.

Kommentera

