Topp 10 Saker jag inte förstår

10. Hur folk tänker när de duschat

dusch

När jag duschat ser jag till att ha handduken så nära mig som möjligt så att jag kan sträcka ut armen, haffa den och torka mig på plats. Sedan torkar jag ben 1 och stegar ut med det benet på det torra golvet och sedan ben 2. Sen är jag ute på torrt golv och är själv torr, det som händer då är att jag inte blött ner någonting. Om en person går in på toaletten strax efteråt och ska sitta på toaletten så kommer hen inte få blöta strumpor. Det är logiskt.

Det jag inte förstår är att ingen annan gör detta. Varje gång jag går in på en toalett och någon nyss duschat så är hela golvet en jävla flod. Ibland går dessa människor till och med runt med handduken virad runt sig en stund och blöter ner andra delar av lägenheten också. Istället för att ha sina kläder på toaletten så går dessa människor ut med handduken virad runt sig och byter om i sitt rum. Liksom va.

9. Folk som tar sig på kuken när de kissar

pissoarer

När jag kissar utomhus eller vid en pissoar behöver jag aldrig ta mig själv på kuken. Det jag gör är att jag tar tag i mina kalsonger och använder den studsaktiga överremen för att skaka bort eventuellt piss som stannat kvar.

Andra snubbar tar dock såvitt jag sett det alltid tag i sin dase och rycker i den en stund. Varför??? Jag har visserligen ingen förhud men är ändå inte helt med på att man måste ta sig på sin rackare när man ståkissat.

8. Vuxna människor som har problem med sötsug

sega råttor

Ser ni bilden här ovan? Det är socker som har samma konstistens som halloumi. Så du menar att du hellre äter socker och luddiga kemikalier istället för att steka upp några halloumiskivor? Det har jag jättesvårt att förstå.

7. Folk som använder nagelsax istället för nagelklippare och tandtråd istället för plackers

tandtråd

Rubriken talar för sig själv. Det är bara konstigt och obegripligt.

6. Svenskarnas märkliga förmåga att bara visa civilkurage när det gäller andra människors brist på hundbajspåsar

hundbajs

Slagsmål på stan? Titta bort eller filma med din mobiltelefon. Rasistisk eller sexistisk kommentar? Skratta nervöst. Någon som ramlat med sin cykel eller annan sorts olycka? Det tar säkert någon annan hand om. Hund bajsar och husse/matte plockar inte upp efter den? NU JÄVLAR SKA HÄR SKÄLLAS UT.

5. Nötmixar

nötmix

Det är liksom ändå bara pistage som är gott? Gör en påse med pistagenötter istället. Jaså, det finns? Men sluta köp den här skiten då.

4. Att folk bryr sig om saker

se och hör

Hörde idag om en person som tyckte att en annan person skulle göra slut med en person som hen inte träffat för att den personen hade hört av en annan person att den andra personen hade gjort något ganska dumt någon gång.  Ja, ni hör ju själva. Sluta bry er så mycket om saker, ni framstår som idioter.

3. Att vi går ut och dricker öl

fatöl

Minns ni när man var liten sparvel och alltid gick hem till den personen som inte hade sina föräldrar hemma för att ha så kallade ”chillkrök” (eller en helt vanlig fest för den delen)? Idag har vi fyllt 20 och vi har egna lägenheter. Enligt alla logiska regler i universum borde detta innebära att vi borde turas om att ha hemmafester jätteofta, väljer vår egen grymma musik, spexar till det med teman av olika slag, umgås och dricker ölburkar för ett rimligt pris tillsammans?

Nej, istället går vi till en skränig lokal som ofta varken har biljardbord eller dart för att dricka öl som kostar minst fem gånger så mycket som på systemet och dessutom bli tillsagda på sparken av någon wannabe-polis om vi har lite för kul?

Det är orimligt, i tell ya. ORIMLIGT.

2. Döden

döden

Döden är det mest naturliga och minst orimliga som finns, egentligen. Ändå har jag skitsvårt att fatta grejen. Och det förstår jag inte.

1. Varelser som lever på havets botten

trollhaj

Mänskligheten har forskat och spanat in ungefär 5% av havet. Alla vareleser som upphittats på havets botten är köttätande monster. Brr.

Kommentera

