På syvende sist

Jag har bott i Stockholm i ungefär tre veckor hittills. Det känns verkligen inte som att det varit så kort tid. Det känns som att jag varit här i ett par månader, det är så mycket som hänt. Samtidigt påminner solen som dryper igenom mitt fönster varje eftermiddag denna indiansommar att det kanske inte gått så lång tid alls.

Just nu är jag i skolan och vi ska skriva en synopsis på en A4 på en film eller pjäs som grundar sig på en av Georges Poltis 36 dramatiska situationer. Mitt blev ‘Att nå sitt mål’ och min första tanke var ‘sportfilm’. Så min synopsis går typ ut på att en ung kvinna som heter Nadine håller på att förlora fiket hon äger eftersom den nya ägaren vill starta ett starbucks där. För att få ihop pengar till att köpa upp lokalen ställer hon, de anställda och stammissarna upp i en innebandyturnering. Rätt uppenbar story men jag tyckte den blev ganska mysig.

innebandy

På manusfronten jobbar jag annars huvudsakligen på tre projekt just nu men där ett långfilmsprojekt fått mest fokus. Jag skrev ungefär 20 (!) sidor på den igår. Det är egentligen rätt sjukt hur produktiv jag blivit, bara av att börja den här manusutbildningen. Efter min examinationsfilm från Skurup har jag det senaste året knappt skrivit någonting. Fått en massa filmidéer, visst, men knappt skrivit något. Nu har det dock börjat röra på sig igen och det känns helt fantastiskt.

Kommentera

