Första skoldagen

Ska idag gå första dagen i min nya skola, ‘Att skriva dramatik’ på Biskops Arnö. Imorgon är första riktiga skoldagen, ska egentligen bara vara där i en timme idag. Men det ska ändå bli intressant att se vad det är för kufar jag ska spendera det nästkommande året med.

Det skulle också vara intressant, i teorin, att experimentera med sitt egna första intryck. I ett avsnitt av Ta det Piano, pratade jag med Ariel om att han skulle bete sig odrägligt och lukta illa några månader in i sin utbildning, för att sedan göra en helomvändning och bli trevlig och fräsch. Lite som karaktären Chuck Bass i Gossip Girl som i senare säsonger blir en så pass mysig snubbe att TV-serien får en att glömma bort att han typ försökte våldta flera tjejer i de tre första avsnitten.

Min finaste idé vore att hacka en lök, lägga strimlorna i en liten tupperwarelåda och då och då ta upp lite rå gullök som jag äter. Öht att äta lök som om det vore en frukt är något jag nog hade kunnat göra, om det inte vore för att det ser helt sinnessjukt ut och signalerar till folk som träffar mig för första gången att jag är en mördare.

Nog om det. Nu ska jag äta frukost. Väl mött!

Kommentera

