Frågeenkätgrej whatever fuck you

1. Hur gammal är du? Tjugotvå.

2. Hur gammal känner du dig? Ibland yngre, ibland äldre. Precis som det ska vara.

3. Vad har du gjort i dag? Sett senaste Game of Thrones och läst kurslitteratur.

4. Vilken film såg du senast? Side Effects. Dålig thriller.

5. Vem ringde du senast? Mimmi i lördags eftersom hon var sen till Håkan-signeringen.

6. är du besatt av någonting? Säkert skitmånga saker som jag inte vågar erkänna/är medveten om.

7. Är du rädd för blod? Nej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Vita väggar, 140-säng, välfyllda hyllor och skrivbord med skrivmaskin på och en rödvinsflaska som har sorgligt lite kvar i sig. Läderfotölj i en hörna. Mitt rum, alltså.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ja det kan hända! Per Albin ‘källarn’ Hansson, Calle Bildt, Ingvar ‘ormen’ Carlsson, Olof ‘kuken’ Palme och Taggen Erlander.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.

12. När vaknade du i dag? Typ vid 11.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen. Eftersom den är så mysig.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På Roskildefestivalen och skråla högt till ‘Get busy’ av Sean Paul till en taskig högtalare, drickandes ljummen tuborg.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Försöker undvika alla skånska hålor jag sedan urminnes tider hamnat i. Trelleborg, Knislinge, Broby, Sibbhult, Eslöv etc.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Vet inte. Vad gillar man för saker när man är gammal år 2060? Jag chillar väl kanske.

17. Vad lyssnar du på just nu? Nas

18. Har du någon gång brutit ett ben? Ja, bröt ett ben i handen på gympan i högstadiet när jag försökte hindra en tjockis i min klass från att sätta sig på mig. Tji fick jag.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Dijonsenap, gurka, folköl, smör och ost.

20. Vem är din favoritkändis? Bred fråga. Ska alla oavsett klass, kön eller ålder känna igen personen på stan? Kanske Quentin Tarantino i så fall, eller Jennifer Lawrence. Eller Jim Carrey. Dom verkar hemskt trevliga och coola alla tre.

21. Vad är du på för humör just nu? Hungrig. Ska laga mat strax, ska bara bli klar med detta!

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och mellanöstern. Fast mellanöstern tillhör väl asien? Europa och asien i så fall.

23. Snarkar du? Jag tror det men framförallt så gnisslar jag tänder jättehögljutt i sömnen.

24. Vilka yrken har du provat på? Dörr-till-dörr-försäljare, bloggare, filmrecensent, festivalbevakare, podcasthållare, radioprogramledare, dramapedagog, quizhållare, chefredaktör, scenbyggare, skripta, regissör, manusförfattare, ljudtekniker, filmfotograf, scenograf, skådespelare, klippare, skribent, kaffeförsäljare, bokförsäljare, DJ och så vidare. Ca 90% av dessa har jag fått 0 kr av, trots att jag var överjävla bra på det mesta. Orättvist? Ja.

25. Hur går du helst klädd? Är helst inte klädd alls. Annars jeans och strumpor. Utan jeans och strumpor känner jag mig otrygg (om jag inte är naken alltså).

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräfta, hehe kan skämta om att jag ‘är cancer’ men bara på engelska 😦

27. Vilket är ditt favoritgodis? Tror nog det är dumle men har tröttnat på godis. Åt så mycket när jag var barn.

28. Vad sa du senast? ‘Ååhåhåhåhåhå’ för mig själv (när jag såg slutet av senaste Game of Thrones-avsnittet men ska inte spoila).

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Fick MVG i alla estetiska ämnen och bara ETT i ett vanligt ämne, nämligen historia.

30. Vad har du på dig just nu? En camp-t-shirt från Roskilde 2011 och ljusa byxor.

31. Vilken är din favoritaffär? SF Bio och kvarn video för där finns film. Och systembolaget som ju både säljer sofiero och prosecco. Säg en annan affär som gör det?

32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast L.

33. Vad har du i dina fickor? Mitt mobilskal och ett kvitto från Systembolaget (En smålands mellanöl och en mariestads, totalt 26 kr).

34. Vad köpte du senast? En budvar på babel i lördags.

35. Hur många gånger har du flyttat? Tolv gånger.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Eluttag med batteri som håller i evigheters evigheter, min laptop med tillhörande hårddisk och högtalare och sjutusen flak sofiero. Sen ska jag bara titta på en massa film, käka kokosnötter och dricka sofiero tills jag domnar bort.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Vem ÄR morgonmänniska egentligen? Finns dom?

38. Senaste filmen du såg på bio? Side Effects.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja på Roskildefestivalen i mitt finger bredvid största scenen där Neil Young just då lirade. Det är nog få som kan säga det, att dom fått ha Neil Young spela live i bakgrunden när de blivit sydda i fingret. *lägger till i CV:t*

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja fast bara en gång. Gör gärna om det.

41. Vad åt du till frukost? Två ambitiösa mackor. Orkar inte berätta vad som var på dom.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var på väg att fylla tretton så jag var förmodligen väldigt arg.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inte körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Radio AF som gav mig möjligheten att sända live från Roskilde Road Trip på inkonst och intervjua min idol Rikke Øxner.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet.

46. Vad var det sista du åt? Frukosten! Fan vad hungrig jag blev nu. Återkommer, ska bara sätta på vatten [går till köket] [kommer tillbaka] Fan alltså, min rumskamrat håller på för fullt i köket nu. Jag får vänta med det där. Nåväl, listan:

47. Vem är världens vackraste kvinna? Lykke Li.

48. Är du blyg? Beror på sammanhanget men generellt sett, nej.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Daughter på Mejeriet. Hon var superbra.

50. Vad heter du i andra namn? Israel.

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja, svängde lite för tvärt med cykeln och bilen reagerade lite försent med bromsen och körde in i mitt bakhjul. Det kom mer skada till cykeln än mig, som tur var.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det har jag säkert.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Biljard.

54. Har du några husdjur? Nej, men vi hade dvärgpapegojor och sköldpaddor i Israel när jag var liten.

55. Vill du gifta dig? Ja, det vore väl kul.

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Norrland, Pappa är 08:a.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, senast häromveckan när jag såg ett ganska brutalt slagsmål i den där parkallén vid värnhem.

58. Har du svenskt ursprung? Typ.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Yossi är ju mitt namn på hebreiska, något jag återigen började kalla mig när jag flyttade till Malmö som 16-åring. Men mina klasskompisar från gymnasiet kallar mig fortfarande Yossi, vilket är lite fint tycker jag.

60. Vilka är dina största svagheter? Blir ganska lätt martyr i sociala sammanhang med folk jag redan känner ganska bra. Tror att jag är utanför ‘gänget’ och har höga misstankar om att vänner tröttnar på mig. Folk jag inte känner/tycker om får dock förolämpa och säga vad dom vill om mig, det rör mig inte i ryggen.

Kommentera

