Jag skojar om film på vine

För folk som följer mig på sociala medier kan det inte undgått någon att jag börjar skoja om film på vine. Oftast med en liten genusanalys. Eftersom man inte kan länka till sin vineprofil, som verkar vara exklusivt för iphones, tänkte jag länka till alla jag gjort hittills här. Tjockmarkerat innebär att jag är lite extra stolt över dom. Om du vill hitta min profil på vine så heter jag Citabel.

Aristocats 1 ”Sluta ta plats, du har en fitta”

Aristocats 2 ”jag får busa bäst jag vill!”

Aristocats 3 ”jag spexar, för jag är kille”

Aristocats 4 ”Fan va gött å ha en kuk”

Aristocats 5 ”Okej då, vi knullar ändå”

Aristocats 6 ”Kvinnor som tar plats”

Aristocats 7 ”Jag tafsar dig på röven här lite”

Aristocats 8 ”Dig skulle man vilja spy lite hårbollar på”

Aristocats 9 ”Kinapuffar, yo!”

Aristocats 10 ”Könsdefinierande huvudbonader”

Aristocats 11 ”Jag älskar heteronormen”

Aristocats 12 ”Titta på flaskan-humor”

Skönheten och odjuret – ”kanske är han snäll egentligen”

Lilla sjöjungfrun – ”Ariel får inte göra som hon vill”

Nördarna kommer – ”Jag ska bara våldta dig lite här”

Sin City – ”Hora, hora, hora, hora”

Saving Private Ryan – ”Dunk för Ryan, 1, 2, 3!”

Mandomsprovet – ”Har du legat med min mamma?”

Jurassic Park – ”Ja, men det är ingen fara”

12 edsvurna män – ”Bechdeltestet”

Saw – ”Ligg stilla…”

Wall Street – ”Kostymer!”

Star Wars – ”Wincest”

Förklaring: Wincest är en ”grej” på 4chan och en del andra bildforum där folk lägger upp bilder på lättklädda där det står texter i bilden som på olika sätt insinuerar incest. Det är extremt löjligt och skumt. Däremot laddas det ofta upp bilder där det istället är gulliga hundar med samma text, vilket genererar lulz och då oftast just den kändaste texten som är den jag läser upp i klippet

Lock, Stock and Two Smoking Barrels – ”En kvinnlig karaktär”

Törnrosa – ”Mums filibabba”

Seinfeld – ”hörni har ni tänkt på…”

Så som i himmelen – ”Övertydlig symbolik”

Citizen Kane – ”Gullan…”

Förklaring: I Don Rosas seriealbum ‘Joakim Von Ankas liv’ görs det en referens till Citizen Kane där han säger just Gullan istället för Rosebud

Raka spåret till Chicago – ”Jobbig…”

G – som i gemenskap –  ”En sak ska du ha jävligt klart för dig grabben. Min moral, den är MYCKET gammal”

Kommentera

