Nattens bedrift

Jag sitter och kollar på X-men: The Last Stand i min flickvän Saras lägenhet. Min mage börjar kurra så jag går i bara kalsongerna mot köket och drar fram lite bröd som jag lägger i brödrosten. När jag sedan öppnar kylskåpet för att ta ut pålägg lägger jag märke till ett surrande ljud.

Jag tittar uppåt och ser att en geting flyger omkring lampan i taket. Jag hatar getingar och är säker på att den kommer sticka mig om jag bara vänder mig om och gör mina mackor.

Ingen dörr eller fönster finns i närheten så jag måste döda getingen tänker jag. Jag minns att Sara inte har någon flugsmälla och funderar på hur jag ska döda getingen. Det första jag ser är en liten gul sax som jag genast tar tag i och börjar hugga efter getingen med.

Ni kan ju tänka er. Där står jag i bara kalsongerna tre på natten och hugger efter en geting med en sax. Ingen såg mig, men det kändes ändå genant.

Efter att jag faktiskt är nära getingen med ett hugg så sätter sig getingen på väggen. Utan att ens tänka drar jag fram saxen, hugger till och plötsligt har jag en halv geting på köksbordet, den andra halvan på golvet.

Jag står kanske i en hel minut i samma posering med saxen i luften, vidöppna ögon och hakan ner vid knäna. Jag lyckades precis döda en geting med en sax. Sakta går jag mot toaletten för att hämta papper, plocka upp getingdelarna och spola ner den i toaletten.

Jag lägger mig i sängen med händerna bakom huvudet och armarna utsträckta. Så som man brukar ligga om man är stolt eller förväntansfull. Funderar på att väcka Sara och berätta men låter bli. Fortsätter kolla på X-men.

2 svar to “Nattens bedrift”

  1. Miks Says:

    jag brukar fånga in dem i glas och släppa ut i naturen :>

  2. Tuvia Pollack Says:

    Underbar bedrift!!

Kommentera

