Hur ska jag ha mitt skägg egentligen?

När jag är i en klädesbutik så går jag mest runt och velar. Jag vågar inte välja ut något inför mina kompisar eller flickvän, ifall det skulle visa sig att de tycker plagget är fult. Jag låter alltid en tjejkompis eller flickvännen välja plagg åt mig. Om jag tycker det är skitsnyggt responderar jag med ‘Ja, jo. Kanske, ja’. Tycker jag det är skitfult så säger jag ‘nja’.

Det där har dock blivit lite bättre med åren, hoppas jag. Något jag däremot fortfarande inte har någon som helst koll på är mitt skägg. Det har blivit tjockare och växer snabbare än någonsin. Man måste ju göra något med det, eller se till att raka sig varannan dag.

På bilden nedan hade jag inte rakat mig på lite mindre än en månad, så sparar jag upp det mer så skulle det kunna bli ännu tjockare och längre. Nu vill jag veta vilken skäggoutfit ni tycker är snyggast på mig:

Här är jag. Orakad sedan någon gång i juli.

Här har jag fixat till polisongerna, sett till att inget skägg finns på kanten av käken och överhuvudtaget tonat ner allting lite.

På den här bilden har jag tagit bort allt på sidorna. Så att jag har getskägg, fast ändå inte.

Samma princip här, fast jag har tagit bort allt skägg på halsen och smalat ner det jag har på hakan lite.

Där rök allt, utom fjunen.

Den här bilden kallar jag ‘moped-Hitler’.

Så, vilket skägg passar jag bäst i? Kommentera med svar och motivation.

12 svar to “Hur ska jag ha mitt skägg egentligen?”

  1. Anonym Says:

    getskägg fast ändå inte, som grooming-killen i fab5

  2. Fendi Vendi Says:

    Första! Stort, naturligt, bra. All or nothing.

  3. lisa Says:

    getskägg fast ändå inte, asnice🙂

  4. Says:

    MOPED-HITLER!!!

  5. Says:

    mvh Jonathan puss puss

  6. Tuvia Pollack Says:

    Jag har alltid kört på ”all or nothing” och låtit frugan välja mellan de två. Eftersom jag var för lat för att se till att skägget var trimmat så blev den bekvämaste utvägen att köra på helt skägglöst. Plus att jag aldrig kan se var gränsen bör gå så skägget blir alldeles vint och snett.

    Men jag låter den iaf växa 30 dagar på streck en gång om året för att se hur det blir. (Har ju till och med en bra religiös förevändning för det – omerdagarna mellan pesach och shavuot. Fast det är ju bara en påhittad förevändning. Jag struntar ju t.ex. i de religiösa skäggdagarna mellan 17tamuz och tisha be’av. Det är mitt i sommarn och blir för varmt).

  7. sara Says:

    du vet vad jag tycker :*

  8. fau Says:

    -bild 3 eller inget skägg alls.

    för att allt annat ser lodis ut. och tvådagarsstubb är gulligt. inte hårstrån som är längre än 3 mm😦

  9. fredrik Says:

    Första bilden, alltså allt. iomed ätt du inte har så mycket skägg så är ju så som det ser ut på första bilden nästan självrakat änna🙂

  10. tove Says:

    helskägg. it makes you look like a man. så.

  11. Syster Says:

    Första bilden. Helskägg ftw!

  12. Syster Says:

    Lite mer utförligt:

    1. Naturligt och fint. Som nån annan vis man sa så blir ditt helskägg inte helt helt, alltså snyggt (och inte sådär ovårdat och fult som vissa har).
    2. För tillgjort
    3. Ok
    4. Sleazy
    5. SLEAZY (men kanske så pass sleazy att det blir lite snyggt a la hipster/John Waters?) Men om du skulle köra på det borde den bli lite tjockare, alternativt att du färgar den mörkare/målar lite med penna.
    6. Go for it (NOT)

Kommentera

