Regn på emmaboda

Det kommer kanske regna hela Emmaboda och bli min regnigaste festival någonsin. Men vet ni vad? Jag är helt okej med det.

Inför Siesta kändes det bittert om det skulle regna. Ska jag på en halvbra festival får det väl i alla fall vara bra väder.

Inför Roskilde också, för om det regnar de första dagarna så trampas gyttjan ner mer och mer av tusentals festivalbesökare, vilket betyder att ‘är det kiss eller vatten’-dilemmat blir större än någonsin.

Men med Emmaboda känns det okej. Jag kan föreställa mig att gå runt med regnjacka, dricka vin och ha en fet festival ändå. Vi ses där!

Kommentera

