Skurup folkhögskola

Jag har som bekant kommit in på Skurups folkhögskola, filmlinjen. I och med detta så antar jag att jag kommer att få leva på mitt mobila internet. Vet inte om snabbt internet är något de bjuder på direkt.

Men, mitt mobila internet är visserligen snabbt och har grym täckning, men ‘tar slut’ om man äter upp de megabyten man har till godo. Summan av kardemumman: Jag kommer inte kunna tanka film.

Om du är från SÄPO och läser detta ska du läsa denna rad och glömma bort ovanstående stycke: DISREGARD THAT I SUCK COCKS!

Därför tänker jag att jag måste bunkra upp med miljontals tv-serier och film för att överleva. Det jag nu vill ha av er är att rekommendera:

  • Grymma tv-serier. Gärna såna där HBO-serier med en massa sex och våld. Är redan på g med Californication.
  • Klassiska stycken man kanske har missat, men ändå måste se. Både gammalt och nytt. exempel är Torks på Tallin, Good Will Hunting och Livet är underbart som jag fortfarande inte sett.
  • Lättsmälta humorfilmer man kan se när man inte orkar se ovanstående.

Give me your best shot, läsare!

6 svar to “Skurup folkhögskola”

  1. Julia Says:

    En riktigt bra serie ska tydligen vara Skins. Handlar om ungdomar i England som knarkar och sånt 🙂

  2. lifeoflinus Says:

    Skins som ovanstående nämner. HBO-serier som True Blood, Oz och Sopranos är ett måste om du missat dem. Fast det kanske du inte har. Rescue Me är också en skön serie. Och du måste för helvete ta och se Torsk på Tallin. NU!

  3. teodor. Says:

    Entourage.

  4. lisa Says:

    Precis som de andra säger, SKINS! Sex, våld och knark – de tre ingredienserna till en jävligt bra serie. Entourage och the Big Bang Theory är också grymma. Om du vill se en skön film ska du se High Fidelity.

  5. Hellofellowamerican Says:

    LOUIE!
    http://www.fxnetworks.com/shows/originals/louie/

Kommentera

