Juli genom tiderna

Eftersom jag har total bloggtorka, så kommer detta inte vara första gången som jag snor inläggsidéer rakt av. Detta koncept kom min flickvän på, att berätta om hur man var en viss månad under de senaste åren.

Juli 2006:

Som bilden antyder så hade jag blivit självägd av min cykel, vars framhjul fick för sig att tvärnita, så att jag flög över styret och fick smaka grus. Den här sommaren var jag nyinflyttad i Malmö, med alla vänner boende i Kristianstad.

Jag var väldigt ensam. Jag grät vid ett tillfälle. Jag åkte en gång till bo01 helt själv och bara gick runt. Jag var på möllevångsfestivalen lite. Jag besökte Jesper i Kristianstad och spelade kubb.

Juli 2007:

Jag lyssnar jättemycket Bob Dylan och The Who. Jag och Viktor åker till London för att se spamalot, Shakespeare och köpa den sista Harry Potter-boken vid dess premiärnatt. Jag åker på Emmabodafestivalen för första gången, om några veckor åker jag dit fjärde året i rad. Jag spyr i Kristianstad, eftersom jag fått för mig att 7.5-öl är häftigt. Det är det inte.

Juli 2008:

Jag är på Roskilde för första gången där jag står längst fram på både Judas Priest och bob hund (deras första spelning på typ fem år). Jag drar till öland där jag kanske hade sommarens bästa helg, eftersom Eric, Lovisa och Jakob var helt underbara som bjöd mig på öl och spelade minigolf med mig. Emmaboda igen och det var nog lika fint som det var första gången. Vi hade ett riktigt camp med blandade människor. Flagga och allt, som dock blev uppbränd en natt.

Juli 2009:

Roskilde igen. Den här sommaren är jag dock fattig, så jag är tvungen att jobba med att servera kaffe. Trots detta ser jag mer band än vad jag gjort på någon festival tidigare och har kanske bästa festivalupplevelsen hittills med tådopp i remoulad and what not. Jag åker till öland igen som dock inte är lika roligt som förra året, eftersom både Jakob och Eric jobbade hela jävla tiden. Jag drar till emmaboda igen där jag träffar min livs kärlek. Resten är historia.

2 svar to “Juli genom tiderna”

  1. marie Says:

    Det var inte alls hon som kom på konceptet (!!!!!!!!!!!!!!!!!!);

    publicerat på min blogg den 23 juni: http://bapaba.blogg.se/2010/june/utkast-juni-23-2010.html

    hihi

Kommentera

