Barnsäker förpackning

Jag vet inte om jag skrivit om detta offentligt tidigare, eller om det bara är mina närmsta som vet om det (och skäms över mig), men jag samlar vm-klistermärken. Som ett barn!

Jag blir jätteexalterad om jag får ett glänsande specialkort eller om jag får en riktigt bra spelare. Samtidigt börjar jag slå det som är närmast när jag råkar få en dublett. Särskilt eftersom jag som 20-årig samlande inte har någon att byta eller tävla med. Fruktansvärt.

Idag köpte jag mig tio paket, eftersom det inte fanns ströpaket till salu. Men man sparar ju en tia, så varför inte.

Dock upptäcker jag detta:

Hur ska ett barn öppna ett sånt här paket? Själv var jag tvungen att hämta en ordentlig knivjävel för att öppna upp, vilket barn förmodligen också tvingas till.

Panini, detta italienska företag; Ska ni göra saker för barn, gör dem barnvänliga, inte barnsäkra.

4 svar to “Barnsäker förpackning”

  1. Anonym men inte hemlig Says:

    Jag är lite nyfiken på varför priset är censurerat…?

    • socialasituationer Says:

      För oavsett priset, så är det pinsamma pengar att lägga ut på klustermärken.

      • Anonym men inte hemlig Says:

        Misstänkte att det var just så, men det var trevligt att få det bekräftat! Tack så mycket!

  2. Julia Says:

    Folket som gör förpackningarna är onda. Eller så vill de inte alls att någon ska öppna förpackningarna, så de ser till att den som försöker göra det nästan tvärsäkert river sig i fingrarna på den.

Kommentera

