Talking ‘bout my generation: Goosebumps (Kalla Kårar)

Även om de flesta böckerna av R.L Stine luktade mer kalkon än thanksgiving, så har det funnits tider då jag som barn blivit riktigt rädd för både böckerna och tv-serien. Särskilt det avsnittet med handdockan som kommer till liv och det där märkliga avsnittet när pappan i huset gror en massa märkliga växter i källaren. Konstigt.

Men det häftigaste var nog de böckerna som glittrade, för en bit in i boken så kunde man välja mellan tre olika val som sedan tar en vidare i handlingen. Då är det i stort sett flera olika böcker i samma.

Jag minns i alla fall hur existentiellt skräckinjagande det var med den där rutschkanan som aldrig slutade.

Läbbiga grejer.

3 svar to “Talking ‘bout my generation: Goosebumps (Kalla Kårar)”

  1. Oliver Says:

    ”…mer kalkon än thanksgiving…”

    Hey-oh! Get this guy outta here!

    • socialasituationer Says:

      Jag vet, den var ganska hemsk. Men jag är i alla fall medveten om det.

  2. 13 Says:

    Damn, filken flashback jag får av av att se den där boken.

Kommentera

