Underbart.

Det är underbart att titta på kungamiddagen. När det är live och fyllt av folk som aldrig pratat i tv tidigare. Man känner deras press i märgen. Man känner deras nervositet. Man känner på sig att lite ass-to-mouth med någon kunglighet förmodligen hade smakat plywood.

Sen tänker jag på att hela middagshuset är fyllt av kungligheter av olika slag. När jag ser dessa tjocka äldre herrar i frack som glatt pratar med varandra undrar jag: ‘Hur många av dessa har våldtagit och kommit undan med det?’

Så tänker jag när jag tittar på ett bröllop i alla fall.

Kommentera

