Något få folk vet om mig.

Jag har varit aktiv på hemsidan filmtipset.se sedan 2004. En hemsida där man ger betyg och sen får filmtips utifrån de betyg man ger andra filmer.

Jag har flitigt besökt forumet också, under dessa sex år. Men vid ett tillfälle fick jag för mig att starta den här tråden. Jag var 17 år gammal när jag startade den här tråden. Nu, tre år senare finns det en tråd som heter ‘stödordsfilmlek 25’. Hundratals människor har gissat på filmtitlar efter ledtrådar med stödord och tusentals inlägg har skrivits.

Jag vill inte säga att det är tack vare mig, det är tack vare allas stora intresse för idén. Men jag tycker det är skitkul att den fortfarande håller på och att det alltid är nya människor som gissar på filmtitlar.

Till och med i filmtipsets beskrivning av forumet ‘lek och rösta’ skriver de: ‘Här skapar medlemmarna egna lekar och omröstningar. ”Gissa filmen” mha några få ledtrådar är en favorit.

Feels good, man.

Kommentera

