[REC.], barnhemmet och annat spanskt.

Har bestämt mig för att bli mer insatt i zombiefilmer, då jag typ inte sett en enda klassisk skräckfilm. Tidigare idag såg jag Night of the living dead och ska se uppföljaren nu, om jag orkar.

Men nyss såg jag båda de spanska skräckfilmerna [REC.] 1 & 2. Även om jag sett första innan blev jag helt skakis. Fy fan vad obehagliga de är.

Sen tänkte jag att usch för spanska skräckfilmer, googlade barnhemmet och minns genast hur hemsk den var (i alla fall i början)


Masker och barn i skräckfilm = *Burr*.

Jag bestämde mig just då för att dumt nog gå och borsta tänderna. Klockan är tre och det är sommar. Det innebär att det är mörkt, men att man ändå ser konturerna på trädtopparna som svajar i vinden. Dessutom är det dimmigt. Jättedimmigt. Och mörkt i hemmet.

Jag har aldrig varit så rädd för att borsta tänderna någonsin.

Ett svar to “[REC.], barnhemmet och annat spanskt.”

  1. Moa Says:

    Vi såg barnhemmet på min spanskalektion… Det gjorde att man vaknade lite…

Kommentera

