Sommarläge

Hej bloggen. Jag har skrivit ganska dåligt på ett tag. Kanske beror det på att jag har en sista tenta att fortfarande ta itu med. Kanske har det att göra med att Sara var här under de senaste dagarna, eller att det är sommar, därför har man varit på studentfest och sånt. Eller så beror det på att jag har tappat det och inte längre har något att skriva om.

Men det är lugnt. Inspiration går i perioder för mig. Lite som mens, fast oftare och mindre blodigt.

Jag såg nyss en Uwe Boll-film för första gången. Postal heter den och ska vara en filmatisering av datorspelet Postal 2. Fast som vanligt är det väldigt lite i filmen som ens har med spelet att göra. Lite som Streets of rage, som jag trodde var baserad på tv-spelet med samma namn, som jag hade spelat på min mega drive, var en skitdålig b-film utan koppling till spelet alls. Missnöje.

Missnöje är nog det jag känner mest just nu. Jag dricker lättöl, men vill egentligen ha riktig öl. Jag vill ha min flickvän här, men hon åker en buss ute i någon skog. Jag vill se en bra film, men råkar se Postal istället.

Också hade vi visst den där tentan också…

Ett svar to “Sommarläge”

  1. Miks Says:

    det är okej att du skriver ”dåligt” i perioder, dina läsare har också fullt upp med sommar och studentfester 🙂 det är förståeligt! din blogg är najs ändå!

Kommentera

