Ni minns väl att det är VM snart? Det gör inte jag nämligen

Varje gång jag stödjer bolaget Coca Cola company© märker jag att burken pryder sig med att fotboll kommer spelas i sydafrika i sommar. 11 juni och en månad framåt, närmare bestämt. Vilket är synd! 2006 vet jag att finalen sändes under Roskildefestivalen och hur hundratals människor samlades vid skateparkens stora skärm för att heja.

Sen glömmer man väl lätt bort att det är VM av den enkla anledningen att länder som Honduras och Nya Zeeland kvalificerat sig, men inte Sverige. Man tycker att det är så tråkigt att titta då. Men svara då på den här frågan: Hur kul är det att gång på gång på gång hypa ett fotbollslag som alltid åker ut i åttondelsfinal mot Tyskland?

Ändå sitter de där experterna i soffan och påstår att vi har en chans att vinna. Men det har vi inte. Vet ni varför? För vi har ingen Thomas Brolin. Han var fan bäst. Men vad gör han nu? Säljer dammsugare och försöker spela poker. Men Thomas Brolin kan inte spela poker. Han spelar förmodligen lika bra poker som folk med lepra spelar plockepinn. Vi har visserligen Zlatan. Men han är divigare än hela Italiens landslag tillsammans, inte mycket teamplay där inte.

Slutpoäng: Det är VM snart och du har läst en lång text.

3 svar to “Ni minns väl att det är VM snart? Det gör inte jag nämligen”

  1. LifeOfLinus Says:

    Jag tycker att det är ganska soft att Sverige inte är med. Nu kan man följa VM utan att känna den där pressen och nervositeten som de satans experterna gång på gång lyckas pusha en med. ”I år kan det gå hela vägen”. Nej fy. I år blir det bara till att njuta av bra fotboll. Hoppas för övrigt att Nordkorea tar hem hela skiten.

  2. K. Says:

    Forza Nordkorea! Merda Honduras!

  3. Anonym men inte hemlig Says:

    Att kalla det där en lång text är vad jag brukar kalla en lätt överdrift.

Kommentera

