Talking ’bout my generation: Dungeon Keeper

Datorspelet med den mest fjolligaste chatchphrasen någonsin. Men visst är det lite småhäftigt att man vid sin gråa och gigantiska PC, för första gången fick prova på att inte vara hjälte i ett tv-spel, utan raka motsatsen.

Dungeon keeper är ett rollspel/strategispel där man bygger sin ‘dungeon’, tränar upp monster och dödar hjältarna.

Jag minns när jag och min bror blev förbjudna att spela det av våra föräldrar, som på den tiden tyckte att sådana här spel minsann inte ska spelas av små barn. Men inte bara det; Utan det var vår storebror som hade tjallat på oss!  Hade det inte varit för dig, Tobias, så hade jag och Jonathan inte behövt installera om spelet i smyg.

Sedan dess har jag laddat ner det med jämna mellanrum och är nog en av de spel jag spenderat allra längst tid på.

2 svar to “Talking ’bout my generation: Dungeon Keeper”

  1. Tuvia Pollack Says:

    Nu kommer jag inte ens ihåg det, men det kan mycket väl stämma. Såna spel SKA inte spelas av små barn. Dom kan få skador på sin själ och bli festivalgående alkoholdrickande tonåringar som växer upp till att bli författare till Sveriges största blogg om sociala situationer. Usch!

Kommentera

