Festivalpackning – checklistan.

Knappt 20 dagar till första festivalen. Hoppas vädret hinner bli bra…

Saker jag har, eller som jag vet att jag kommer få låna:

  • Beef jerky
  • Högtalare som går att koppla till mp3/ipod etc
  • Luftmadrass
  • Trangiakök (måste dock kontrollera att den fortfarande går att förbruka)
  • Tält
  • Spritpenna
  • Sovsäck
  • ”kläder”
  • Bortabok
  • Kamera
  • Kass mobil, så att jag kan lämna touchscreenjäveln hemma

Saker jag borde skaffa:

  • Campingstol
  • En massa minivarianter av hygienproduktsgrejer. En sån där jättegullig liten tandkrämstub, en jätteliten schampoflaska eller en liten kalles kaviar. Varför inte liksom.
  • Solglasögon
  • Silvertejp (Fast nä, alla andra tar ju med)
  • Pressenning för att boka festivalplats (främst till Roskilde). Fast nä. Ariel, jag köpte högtalare. Du får skaffa pressenningen. Jag bestämmer det nu.
  • Vattendunk

Finns det något jag borde lägga till på listan? Vad skulle du aldrig åka utan på festival som inte jag, eller någon annan i kommentarsfältet redan nämnt? Kör!

21 svar to “Festivalpackning – checklistan.”

  1. Miks Says:

    shutter shades
    plattång
    mobilladdare
    pengar
    skor som man inte får skoskav av
    regnkläder

    😀

    • socialasituationer Says:

      Shutter shades! Ofc, dom har jag kvar.
      Plattång kan jag bara använda på pungen, inte huvudet. Känns meningslöst.
      Mobilladdare, Såklart.
      Pengar, daaah!
      Bekväma skor är mysigt. Dom ska inte vara mörka och tjocka heller. Eller man kan ju växla med ett par flipflops om man nu är sån.
      Regnkläder. Smart.

  2. Tuvia Pollack Says:

    Ta med dig en bibel och läs Hesekiel 23 högt och tydligt för alla… läs vers 20 och 21 extra högt.

  3. Syster Says:

    Min lista efter 5 års erfarenhet: (är lite beroende på väder och sånt)

    Kläder:
    -Varm tröja
    -Festivalbrallerna + några till
    -Massa tröjor
    -Massa kjolar
    -Trosor
    -Strumpor
    -Långkalsonger
    -Shorts
    -Sportbhar, en vanlig
    -Pyamas
    -Bikini
    -Sjalar
    -Regnkläder
    -Stövlar lr låga skor
    -Sandaler
    -Keps
    -Vantar

    Toa:
    -Tandborste
    -Deo
    -Ansiktsvatten
    -Bomull
    -Toapapper
    -Tunn handduk
    -Diverse mediciner och bakisbrustablett
    -Hårsjalar
    -Tofsar
    -Spännen
    -Shampoo, duschtvål (om man av nån konstig anledning får för sig att duscha)
    -Första hjälpen-kit
    -Plåster
    -Hälosansalva
    -Liten spegel

    Tillbehör:
    -Tält
    -Sovsäck
    -Liggunderlag
    -Stol
    -Partytält
    -Kudde
    -Filt
    -Liten väska
    -Glasögon
    -Pass
    -Danska Pengar (bara för emergency)
    -Mobil
    -Laddare
    -Biljett
    -Cigg
    -Öronproppar
    -Musik
    -Papper och pennor
    -Bok
    -Ögonbindel
    -Hasch
    -Bongredskap
    -Tändare
    -Ficklampa
    -Solskydd
    -Stora påsar
    -Små påsar
    -Gaffatejp
    -Näsdukar
    -Våtservetter
    -Tvättpåse

    Mat:
    -Tunnbrödsrullar med pålägg för första dan
    -Pastasallad
    -Snabbsoppor
    -Tonfisk
    -Knäckebröd
    -Tuber med veganpuré
    -Snabbgröt
    -Korv (torrt kött av något slag)
    -Fiskbullar
    -Riskakor
    -Nudlar
    -Stor vattenflaska
    -Tuggummi
    -Konservöppnare
    -Platta plasttallrikar
    -Djupa plasttallrikar
    -Plastbestick
    -Bag in Box

  4. Syster Says:

    Skrev min jättelånga checklista, men den verkar inte blivit publicerad 😦 Hör av dig om du vill se den!

  5. 365 Bloggar Says:

    Kalles kaviar-tub är alltid ett måste. Så jäkla gött att trycka i sig på bakfyllan. Dillkaviar ska det vara.

    • socialasituationer Says:

      eller lyxkaviarn, den är ganska äcklig, men tuben är sjukt piffig. Men ja, lär också inhandla en massa knäckebröd och tubar när det närmar sig.

      • 365 Bloggar Says:

        Det är den där den där kaviarn där luppen som man måste rycka av första gången man använder den är i guld va? Ja den är lyxig. Åh, du ger mig ordentlig festivallängtan!

  6. Ariel Says:

    Vad ska vi ha pressening för? Det är bara bitchigt… Minns du inte när vi kom 08 och försökte hitta någonstans och bo och folk hade markerat hela fucking rutor med sina presseningar. I det ögonblicket bestämde jag mig för att aldrig bli sån.

    • socialasituationer Says:

      Iofs iofs. Men jag har liten blåsa och du vet att vi skulle tjäna på att någon väntar med packningen, medan resten går igenom med biljetter och en pressenning, få en bra plats, inte låta någon ta våra tältplatser osv. Men okej, det funkar väl either way.

  7. malle Says:

    alla verkar ha glömt spriten, ölen, vinet eller dylikt

  8. Ariel Says:

    Väntar man i hagen så har man ju tillgång till toaletter och allt möjligt. Det är ingen fara!

  9. 365 album du borde höra Says:

    Ett paket polarbröd och en tub messmör. Man vet aldrig när man kan drabbas av akut hunger, och då är det så himla smidigt.

  10. bajs Says:

    detta skulle jag inte åka utan:
    bajs
    kiss
    prutt
    diarre (ifall du blir sugen)
    piss
    falukorv
    1:an
    2:an
    keso
    älg
    kattungar
    internetsladd
    zigenare
    kamasutra-bok
    vibrator
    handbojor
    piska
    kortlek
    monopol¨
    playstation
    hårspännen
    mamma
    pappa

  11. Louise Says:

    hon syster sa ju det mesta, men jag kan ändå rabbla en liten lista

    kärra (att lasta allt på så man slipper konka på typ 7 olika saker)
    sovsäck
    kudde
    filt
    tält
    cigg
    pengar
    alkohol
    spann (för att kunna ha ölen/cidern i kallt vatten)
    minimal packning av kläder, det som är viktigast är att ha en tjock tröja, ett par jeans och rejäla kängor om det blir skitväder. Men som hon syster skrev; en massa kjolar, en massa tröjor etc tycker jag är lite överdrivet, en kjol räcker och ett par jeans och 2 tröjor kanske och 2 jackor. Eller nåt sånt. Det är så jag alltid har gjort och det funkar för mig.
    etc, orkar inte skriva mer, men sa de viktigaste sakerna

  12. Jenny Says:

    Bakispiller.

Kommentera

