Topp 10 Tv-seriekaraktärer

Nu har jag inte direkt tittat igenom jättemånga tv-serier. Jag tittar nämligen bara igenom bra tv-serier. Därför kommer ni inte hitta en bättre lista över de bästa tv-seriekaraktärerna.

10. Eric Cartman


”It’s okay, i’m an hall monitor.”

En av South Parks sjukaste och mest älskade/hatade karaktärer. Från att ha sitt eget nöjesfält, frysa ner sig själv, bli pirat i Somalia, till att mörda Scott Tenormans föräldrar, till att försöka få Family Guy att sluta visas på tv och dessutom; Tvinga Kyle att suga hans pung. Ja, Cartman är då bra underbar,

9. Miranda Hobbes

Jag tvingades kolla igenom Sex & The City härommånaden med min flickvän. Eller jag tvingades väl inte riktigt, jag tyckte att det var helt okej. Miranda är dock bara cool i dom tidigaste säsongerna, eftersom blir helt blödig och skaffar barn sen. Kasst.

8. Seth Cohen

Det känns otroligt inspirerande att se en smal, töntig jude få till det med ‘den snygga tjejen’ i en tv-serie, då jag själv är en smal, töntig jude. Bortsett från det så är Seth en sån där karaktär som aldrig ljuger, men som aldrig heller vågar säga sanningen.

En karaktär som alla spinoffs/rippoffs/sequels/prequels försöker efterhärma men aldrig riktigt lyckas med. Jag såg ett avsnitt av Gossip Girl häromdan. Vet inte vad karaktären hette. Men han skrev på något manus och var helt nerkärad i en ‘out-of-his-league’-brud. Sen gick dom och mördade varandra genom att haffa varandras kort runt halsen. En sån där festlek, ni vet. Sen blev en trettonåring kär i en kille och jag fattar ingenting när det hände. Mitt under mördandet så blir två pojkar kära i varandra i en hotellentré eller något. Skitkonstigt.

7. David Brent

Originalet framför allt! Som dom säger. Steve Carell kan nischa hur många uttjatade uttryck som ‘that’s what she said’ hur mycket han vill. Men han kommer aldrig slå David Brent.

6. Charlie Kelly

Inte bara det att Charlie kan sätta upp egna musikaler, klä ut sig i en grön kroppsoutfit, konstruera kattstrumpor, använda sig av ‘Bob Dylan’-looken och dela säng med Danny De Vito; Han sniffar lim också! Charlie är den där karaktären i ‘It’s always sunny in Philadelphia’ som ganska tidigt visar sig vara gängets ‘nutcase’. Exempel:

5. Phoebe Buffay

Man vill ju faktiskt gråta lite när folk säger att ‘Äh, men dom där Joey & Chandler. Dom är ändå ett par riktigt sköna grabbar’. Phoebe å andra sidan är en intressant karaktär. Kanske för att hon tänder på gamla gubbar eller för att hennes förflutna är det enda som förblir ett mysterium i serien. Sen är hon en duktig musiker.

4. Barney Stinson

Jag hatade alla inbjudningar på facebook där folk bad mig att ‘suita up’ och att man skulle vänta på ‘dary’. Skitdumt. Det tycker jag visserligen fortfarande om just facebookgrupperna kanske, men att Barney Stinson håller tv-serien ‘How i met your mother’ vid liv råder det inga tvivel om. Det är dessutom skönt att manusförfattarna insåg hur dumt det var att göra tv-seriens hora nerkärad i en annan karaktär, så att han ännu en gång kan skriva vidare på Playbook och ha perfekta veckor.

3. Stewie Griffin

Stewie är den bästa karaktären i Family Guy. Även om Peter får nomineras som en otroligt stark bubblare, med tanke på att han är ett vuxet barn, medan Stewie å andra sidan är precis tvärtom. Avsnitt som endast cirkulerar kring Stewie & Brian är de facto dom allra bästa. Jag skrattade så jag grät första gången jag såg avsnittet när dom åker till nazityskland.

Att Stewie dessutom skiftar mellan att vilja mörda sin mamma, förälskad i tjejer och transvestit (Hey LEEEEE) gör honom inte spretig, utan bara färggstark som karaktär.

2. Special Agent Cooper

Karaktären som fick mig att börja dricka svart kaffe. True story. Ingen CSI-snubberska kan för övrigt imponera på en, mer än vad Cooper kan.

1. Randy Marsh

Randy är min favoritkaraktär all-time, för att han bara dyker upp i olika avsnitt och gör vanliga situationer utflippade. Som att ljuga för rymdvarelser, fuska i tävlingar hans barn är med i, börja jobba på wall mart (när alla kommit överens om att inte gå dit mer) eller vinna nobelpriset. Eller som ni ser på bilden ovan; titta på internetporr.

Och för att då citera världens bästa tv-seriekaraktär: ‘If we’re still alive in the morning… Then we’ll know we’re not dead’.

p.s George Costanza, förlåt.

6 svar to “Topp 10 Tv-seriekaraktärer”

  1. K. Says:

    Klockren etta!

  2. Nedmyr Says:

    YES! Det är inte bara jag som tycker att Randy är roligare än Cartman! 😀

  3. Hellofellowamerican Says:

    Jag visste inte att du och jag var så lika i smak. Randy Marsh är helt fantastisk. Och när Cartman är hall monitor är ett av mina främsta minnen av south park. Men det allra mest fantastiska är Charlie Kelly. Inte bara att du uppskattar honom eller serien i sig, utan länkar Pepe Silvia-klippet. Det är antingen det eller http://www.youtube.com/watch?v=MYtjpIwamos som jag brukar använda för att visa på Charlies briljans. Jag är till och med så nördig att jag döpt min användare i datorspelet Football Manager 2010 till Charlie and Barney (bildbevis: http://i42.tinypic.com/hrlniw.png)
    Jag har aldrig varit så nära dig som just nu, känner jag. Helt fantastiskt!

    • socialasituationer Says:

      Hahaha! Wildcard bitches! Faktum är att jag började gå från slökollande till att spana igenom alla säsonger tack vare ditt blogginlägg om just den serien i höstas, tror jag det var? Det tackar jag för. Makalös serie.

  4. Julia Says:

    Miranda är den enda vettiga människan i den serien (innan hon skaffar barn, alltså).

    Har du sett ”The Big Bang Theory”? För på tal om Cooper, så är Sheldon Cooper (teoretisk fysiker/geni/nörd) en ganska skön kille:

  5. Hampus Says:

    Måste säga att jag saknar Neil i The Young Ones, JD i scrubs och framförallt Dave i Flight of the Conchords.

    Min lista skulle vara såhär:

    1. Dave från Flight of the Conchords
    2. JD från Scrubs
    3. Neil från The Young Ones
    4. Stewie från Family Guy
    5. Nisse Hult från Nisse Hults historiska snedsteg
    6. David Brent från The Office
    7. Vyvyan från The Young Ones
    8. Barney Stinson från How I Met Your Mother
    9. Patrick Jane från The Mentalist
    10. Bret från Flight of the Conchords

    Där har du grejer. Tycker även att du kunde tipsat om att det är TV-serie-vecka på 365filmer.se i inlägget 😉

Kommentera

