Uttryck jag stör mig på just nu

  • PK

Att kalla något PK idag är inte samma sak som innan. Som Magnus Betnér uttryckte det: ‘PK nu för tiden betyder “Han eller hon är inte rasist, som vi på Flashbacks forum. Han eller hon har heller inte fattat att sossarna/makthavarna/stockholmsmedia/valfri konspiration försöker övertyga vanligt folk om att invandringen inte alls kostar 300 miljarder, vilket vi vet att den gör”. Huvudet på spiken, vill jag påstå. Jag är också politisk korrekt, enligt mina arga kommentatorer, av just den anledningen. Så länge man inte tycker vissa saker så är man politiskt korrekt. Konstigt.

  • Självdistans och pretentiös

Jag har blockerat de här orden från mina kommentarer. Jag hatar dom här uttjatade orden så sjukt mycket. Om någon kommenterar med ordet självdistans, pretto eller pretentiös så måste jag granska kommentaren först. ‘Fan vilken brist på självdistans du har som måste censurera din blogg, ditt jävla pretto’, tänker du kanske då. Men du får inte kommentera det! Haha! Jävla nolla.

  • Mörkrädd

Inte att man uttrycker sin rädsla för brist på ljus. Utan att man tycker någon/några är korkade och uttrycker det genom att påstå att man blir mörkrädd av detta. Exempel: ‘Jag gick förbi kön till en My Chemical Romance-konsert. Blev fan mörkrädd!’ eller ‘I den senaste SIFO-undersökningen står det att varannan svensk man kan tänka sig att våldta en fyraåring. Det är så att man blir mörkrädd’.

Hörni! Ni är inte rädda för mörkret! Ni tycker bara något är lite fel. Säg det istället.

Bubblare: Genomsyra, pun intended, suveränitet.

4 svar to “Uttryck jag stör mig på just nu”

  1. thatdudeyouknow Says:

    Har aldrig riktigt förstått det där ordet ”mörkrädd”. Nu förstår jag det jag hört… ”Varför pratar han bara i bibelcitat? Man blir ju mörkrädd”. Och, nej, det var inte sagt om mig. Men det skulle säkert kunna sägas.

  2. K. Says:

    Fan Joseph, det här var ett kefft jävla inlägg. Att du tycker att uttrycken ”självdistans” och ”pretentiös” är uttjatade säger väl mer om dig än dina (arga) läsare. Vi vill se lite jävla drama, inte censur. Bättre kan du!

    ”Så länge man inte tycker vissa saker så är man politiskt korrekt. Konstigt.”

    – Vad menar du egentligen?

    • socialasituationer Says:

      Ah ja, men det är liksom inte drama. Det är bara tönteri och dålig stämning som jag vill hålla borta från den här bloggen.

      Jag menar att om man inte tycker att invandrare borde drivas ut från landet så anses man vara politiskt korrekt av dom som tycker just så.

      • socialasituationer Says:

        jag för gärna diskussioner i bloggen. Men rena påhopp och skitlånga analyserande inlägg av min person, där slutsatsen är att jag suger och borde ta livet av mig hör inte hemma i kommentarerna.

Kommentera

