Road to Roskilde: Skaffa kött!

Tänk att du blir hysteriskt sugen på kött. Varje gång på festival lyckas jag bli pank förr eller senare, spelar ingen roll hur mycket pengar jag har. Eller så vill man helt enkelt inte betala 90 spänn för en burgare. Sunt förnuft.

Hur får man då tag på kött? Hur står man ut, när ens labbar gredlar efter protein när det enda man har, är knäckebröd och mjukost? Ibland får man tur och blir bjuden på en murrig burrito, eller ser någon som lämnar sin halvt uppätna pizza. Men det går inte alltid igenom.

I år tänker jag ta tag i det här problemet på riktigt. Så idag köpte jag dessa:

Fuck yeah. You heard it, you saw it. Beef jerky – Det kommer bli årets festivalgrej. Kom ihåg vart ni hörde det först.

9 svar to “Road to Roskilde: Skaffa kött!”

  1. 365 Bloggar Says:

    Har varit en grej på SRF de senaste 4 åren. Ni på Roskilde är ju bah så efter.

    • socialasituationer Says:

      Så torrt kött har varit en ‘grej’ på Sweden rock i FYRA ÅR? Det låter ju mest tragiskt.

      • 365 Bloggar Says:

        Vi snackar om en festival som ligger ute på vischan. Självklart har det varit en grej där i 4 år. Jag tror till och med att det var på SRF som man började med detta fantastiska. Gött att andra festivaler börjar förstå det nu.

  2. socialasituationer Says:

    Haha, nej.

    • 365 Bloggar Says:

      Hehe, och jag har aldrig varit på Roskilde. Känns som det här är en diskussion som kan hålla på i evigheter om vi så ville. Tror jag avslutar här. För övrigt så är torkat kött najs.

  3. Ariel Says:

    Gött… KÖTT!

Kommentera

