Den nya facebooktrenden

Ni har lagt märke till det, eller hur? Det hela började med ‘Mamma/Pappa ringer: ” Vart e du? Jag är hos en kompis ” så e man i stan!’. Min kompis Bef startade därpå ‘Morsan/Farsan ringer: ”Vart är katten? Jag vet inte ” så har man gömt den!’

Nu har det dock spårat ur. Vem som helst tror sig framkalla skratt om man bara använder den magiska formeln:  ***** ringer: [fråga], [svar] så e [något annat] och av någon anledning har man någon sorts kombination av :PpPpPpPpP efteråt.  Så pass många att det till och med finns en ‘är du med i en ;pPp grupp?” ”nä” och sen är man det ;ppPpPPPpP’. Men detta ska tydligen komma ifrån en annan formel som går ‘[gör något busigt], sen drog jag  :pPpPpP’.

Varför måste alltid meningslösa facebooktrender spåra ut så här? Det är inte humor längre. Det är inte parodiskt och ‘random’. Det är strunt. Kom på något nytt.

EDIT: Smileyn blinkar tydligen också. Sorry.

5 svar to “Den nya facebooktrenden”

  1. minoart Says:

    ;ppPpPPPpP’

  2. Anonym Says:

    Man bloggar om att man inte tycker om den nya Facebooktrenden! så gör man det ändå :pPpPpP’

  3. Ariel Says:

    Nej, det är skitroligt just för att det är så jävla drivet. Som jag alltid har sagt. Bra humor blir roligare och roligare ju mer man upprepar den. Det är mitt motto. Om något blir tråkigare efter ett par gånger så var det inte bra från början.

    Detta är ju självklart dock en smaksak.

    • socialasituationer Says:

      Jag kan väl erkänna att jag har börjat uppskatta den lite mer, om det är en rolig kombination. Typ; Britt-Marie ringer: ”Hälsa absolut inte till mig” ”okej då” Så hälsar man till morsan i Linköping!”

  4. Miks Says:

    jag gick med i ”Va hos polarn… gjorde skidbacke på osten… sen drog jag ;PpPpPPPpp” för en tid sedan, förstår inte riktigt varför folk kombinerar den med ”Vart e du? Jag är hos en kompis ” så e man i stan!”.

    och ja, det har spårat ur 😦

Kommentera

