Åh, vilken helg

Det har varit en sjukt märklig helg. Eller halv vecka egentligen. I onsdags åkte jag nämligen hem från Linköping, spelade nätpoker och drack öl på tåget. Möter upp Ariel på krogen och tog några öl till. Dagen därpå har min syster skilsmässofest i Lund och jag fick bekanta mig med gratis vin. I fredags peakade det dock, med födelsedagsmaskerad hos Siri, mitt i stan. Jag var utklädd till kanin:

Det var en sjukt bra fest. Jag och Ariel fick lyssna på våra favoritlåtar. Sen fick jag visserligen en massa rödvin på min glödheta kavaj, men vad gör det. Jag fick trots allt kissa i kors med Ariel. Saknar sådana här hemmafester. Våga vägra krogen.

Igår var jag på födelsedagsfest i Svedala och träffade en massa gamla klasskamrater. Sista bussen hem från Svedala gick så tidigt att jag drog hem till Conny, där vi spelade tv-spel och drack ännu mer öl. Imorse kände jag mig väldigt förvirrad när jag vaknade i en hundsäng ute i Oxie, av alla ställen.

Nu är jag ledig i två dagar och kommer ta uttrycket ‘Ta det lugnt’ till en helt ny nivå.

Vi hörs!

Ett svar to “Åh, vilken helg”

  1. Ariel Says:

    Helt klart en helhelg!

Kommentera

