Karaokerummet på deep

Jag var en kväll på klubben deep i Malmö. På deras övervåning finns ett karaokerum där man kan gå fram till dom som håller i det och säga att man skulle vilja sjunga lite Linda Bengtzing (eller det blir mest sunkig glamrock på deep, då det mest verkar hänga sådana typer där).

Det här minnet av karaokerummet har naglat sig fast i mig. Bara på grund av ‘programledarna’, om man kan kalla dom för det.

Dom var så missanpassade på något sätt. Gubbar som börjar närma sig 40 och såg ut att kunna jobba på elgiganten. Sådana där som kan svara på läskigt många frågor om teknisk utrustning.

Den ena killen var jättekort. Inte så kort att man fnissar till varje gång man ser åt hans håll, men ändå kort. Liten och ettrig liksom. Samtidigt hade han sina jeans långt upp med ett ordentligt bälte. Det såg så fel ut.

Den andra var bastant och stor. En sån där som kommer bli en go’ och gla’ gubbe, men som fortfarande är för ung för att man ska kunna ha respekt för hans hemska hurtighet. Han hade dessutom; Hör och häpna: Shreköron på sig. ‘Titta som jag spexar till det’, tänker han.

Jag märkte sedan att den korta killen plötsligt hade shreköronen på sig också. Dom bytte lite fram och tillbaka.

Men nu kommer den värsta biten. Biten som gjorde att mitt intåg på rummet blev som en smocka i ansiktet och slog ut en tand. En tand som egentligen inte är en tand, utan min egna fylla som försvann omedelbart då jag såg dessa två män sjunga den värst tänkbara låten någon någonsin skulle kunna välja till en karaoke:

Tenacious D – Fuck her gently.

Fy fan.

Kommentera

