Topp 10 saker som måste hända under en och samma dag för att jag ska bli ett fan av The Jangletones

Jag skojar inte när jag säger att jag får en förfrågan om att bli ett fan till The Jangletones minst en gång i veckan. Dom är galna.

Jag lovar, det här beror inte på att jag och sångaren i bandet hade en töntig ‘beef’ i höstas. Det har inte heller att göra med vad jag tycker om deras musik eller bandnamn, det är oviktigt.

Det har helt enkelt att göra med att jag just fått sisådär tjugo förfrågningar om att bli ett fan till dom. Hade jag bara fått en förfrågan så hade jag kanske hittat dit senare och blivit ett fan, då jag känner killarna i bandet och just då känner för att supporta dom lite.

Men nog om det. Nu till topp 10-listan. Om ni tror att det är en lista på saker som omöjligtvis kommer att ske någonsin, så har ni absolut rätt. Here goes:

10. Kissie måste vinna nobelpriset.

Eller egentligen vilket pris som helst som inte innefattar att driva ‘Sveriges kaxigaste blogg’.

9. Jag måste smaka en isglass med gurksmak

Under detta magiska dygn av händelser då jag i slutet blir ett fan till Jangletones, måste inte alla listans saker inträffa, utan jag måste ha ett par upplevelser också. En av dessa är att smaka en isglass med gurksmak. Jag tror inte att en sådan finns och ännu mindre att en sådan skulle lanseras i Sverige. Men vad läskande den skulle vara.

8. Isildur1 ska skaka hand med kungen

Bara det otroligt otänkbara i att en anonym high stakes-pokerspelare, inte bara skulle kliva fram och avslöja vem denne är (och efter detta jagas av myndigheter som vill ha lite av hans vinster), men dessutom att han under detta dygn kommer få skaka hand med ers majestät knugen.

7. Jag måste förespråka och uppmuntra någon att köpa en apple-produkt

Ända sedan ipod och fräsiga macar blev populära, la man märke till vilka som skaffade skiten. De flesta var vettiga, men dom märkte man inte av, eftersom dom inte gjorde en stor grej av att dom skaffat en ny dator. Men sen fanns där dom där rövhålen som var tvungna att prata om sina fantastiska datorer hela tiden.

Sannolikheten är noll att jag någonsin kommer säga ‘Jaså, din fläkt är lite seg? Du kanske borde skaffa mac? eller ‘Hör inte vad du säger. Är för upptagen att åka i min awesome bergochdalbana i photo booth!

6. Helvetet ska frysa till is

5. Axl Roses nuvarande hår visar sig inte innehålla något löshår överhuvudtaget

För att han faktiskt ser ut så här:

4. 365 filmer-bloggen ska tipsa om en film som inte skriker källsortering

Ja, Hampus Algotsson, jag ser rakt igenom din plan. Det är inte en filmblogg du bedriver, du försöker göra oss alla till miljöpartister med subtila budskap. Men mig lurar du inte!

3. Blommor ska växa i asfalten

Alltså i själva asfalten. Inte emellan som det gör här:

2. Jag måste se en Uwe Boll-reboot på Gudfadern

Uwe Boll är en tysk regissör som mest är känd för att göra fruktansvärda filmatiseringar av tv-spel. Tänk om han spelat Gudfadern-spelet, men inte vet om att det är en film från början! Då kanske han gör en filmatisering av spelet, vilket är ungefär lika illa. Jag skulle aldrig beskåda det.

1. The Jangletones ska kvalificeras till schlagerfestivalen

Under detta fantastiska dygn (som verkar vara under nobelmiddagen och schlagerfestivalen samtidigt) ska The Jangletones kvalificera sig till melodifestivalen. Det är det sista dom behöver göra för att jag någonsin skulle trycka på ‘confirm’.

Tills dess, kommer jag ignorera dom här förfrågningarna. Även om jag säkert gett dom tio gånger så stor support, genom att skriva det här skitlånga inlägget om dom.

23 svar to “Topp 10 saker som måste hända under en och samma dag för att jag ska bli ett fan av The Jangletones”

  1. 365 album du borde höra Says:

    Är inte isildur1s identitet redan avslöjad som Viktor Blom?

  2. Anonym Says:

    Är du dum i huvudet? Varenda människa i hela universum vet att det heter ”vara ett fan AV”, inte ”vara ett fan TILL”. Jävla mongo.😀

  3. DexterFunt Says:

    Ännu ett bevis på att något är på gång med Jangletones! Härligt…

  4. Anonym Says:

    Alltså shit vad speciell du måste känna dig. Jag tror verkligen det är så att bandet skickar personliga förfrågningar till ENDAST dig och ingen annan av deras vänner som fortfarande inte är med i fangruppen. Shit vad det här inlägget sitter högt upp i ditt självfixerade egoistiska arsle.

  5. Har lite av ett liv Says:

    Men, hur liten är du, pojken…? Tre år? Fyra? Käääääääns lite överdrivet att lägga så mycket energi på ett band som du inte ens gillar. Kan det vara så att du är——-avundsjuk? hahhahahhahahahha LOL, schmunkar som du asså? Så jäääääääävla pinsamma!!!

  6. väl Says:

    haha, sjukt vad alla blev provocerade av detta inlägget. det äger! jag gillade det. fortsätt så!

  7. Kissgubben Says:

    HAHAHAHAHA kaj bollocks skiter där andra äter som vanligt!
    Dessutom censurerar han sin egen blogg, allvarligt talat kan detta vara det sämsta du någonsin skrivit ditt lilla oidipuskomplex till man.
    Snälla Kaj jag har bett dig tidigare att växa ett par ballar till och med din syster är manligare än dig.

    För övrig anser jag att The jangletones också kan dra åt helvete, dessa baby gothare med sina pudelklippta frisyrer.
    Skulle vara kul om dom skrev musik för att beröra någon och inte för att se coola ut.

    MVH
    Din nemesis
    Ordförande i föreningen mot hjärndöda bloggare
    Kissgubben

  8. KentKurt Says:

    Pound for Pound så är ju låtsasheroinisterna i Jangletones INTE födda i London hur mycket dom än skulle vilja det. En sida som har mindervärdeskomplex för att dom inte inte är dystra utlänningar och den andra sidan kan ju lägga ner instrumenten direkt.
    Det liknar nästan Biggie – Tupac fast inte alls!

    MVH

    KentKurt

  9. Stomatolmannen Says:

    Jag för min del tycker att bandet är bra, pretentiös FÅR man vara när man är i 20-årsåldern. Sen är de lite posörer – det FÅR man också vara. Men ”låtsasheroinister”, hur löjlig är inte den kommentaren. Tänk om alla bara stod i t-shirt och jeans direkt från kommunala musikskolan, hur kul skulle det vara? Och det är väl självklart så att anledningen att bloggförfattaren skriver om bandet överhuvudtaget är att han:
    a) har bråkat med sångaren
    b) ogillar bandet, troligen på alla sätt som finns
    c) har för mycket tid över.

    Punkt C är den mest spännande, tycker jag. Om man googlar bloggförfattaren lite så hittar man en hel del pretentioner: ett antal ”humoristiska” videos med rätt medioker stand-up (men hallå! HIGHSCOOL- filmer, snacka om att sparka på en liggande hund), publicerade manus till kortfilmer och jag vet inte allt. Här har vi alltså en rätt pretentiös ”jag ska bli något inom media – skit i vad” 30-åring som troligtvis inte har ett jobb – men mycket hopp inför framtiden. Grow up och skriv ett blogginlägg som heter ”10 anledningar till att jag kommer att lyckas att bli NÅGON inom mediebranchen”. Det ska bli spännande att läsa din självanalytiska och troligtvis mycket nyanserade text kring din tro på dig själv. Enligt mig är du ännu ett bevis på vår tids ofiltrerade medieflöde: en slags textmässig diarré som rinner nerför laptopskärmen. Detta till skillnad från Jangletones som ofta spelar ganska koncentrerade och korta låtar, med en början och ett slut, pretentiösa eller ej.

    Och jag spelar inte i bandet, ligger inte med någon i bandet, men gillar dem. Goa, glada killar med ett bra utgångsläge för att gå långt: snygga, rätt så musikaliska och med ambitioner. Och de har ju tiden för sig… De är ju bara 20 (till skillnad från…)

    • socialasituationer Says:

      Ja, men du är säkert pedofil också. *anklagar utan belägg*

      • 7kt Anonym Says:

        Vem fan är det som har för mycket tid över? Kolla ditt svar, bög.

        Alla i Jangletones är fula, missanpassade, dåliga och låtsasheroinister. Dagens ord

        • Zeke Says:

          Vafan e d me er. _Han ha ju rätt, Josef är ju jävla kass, som Björn Ranelid i yngre upplaga, tror för mycket om sig själv o sin talang, standup på H-holm, WOW, lixom. F-off o dö, looooooooooooooooooooosers…

  10. Felicia Says:

    Oj! Jag tyckte det var ganska kul, och varför tar alla det så allvarligt?

    • socialasituationer Says:

      haha, jag vet inte. Det länkades på en plats där den kanske inte borde ha länkats.

  11. Manolito Says:

    va? kan man åka bergochdalbana i photobooth! prövar genast!
    hejsvejs!

  12. Karingrisen Says:

    Jag har aldrig hört talas om Jangletones, men jag tyckte att listan var rolig ändå. Dina topplistor är finfina! Din blogg är asbra ju. Sådeså.

  13. Gitarristen Says:

    Jag är sjukt smickrad! Låtsasheroinister var verkligen dagens ord

  14. Victor Hanning Says:

    missanpassad är ju inte ens en förolämpning..

  15. Pierre Says:

    Älskar att jag läser din blogg Jossi, din medelålders misslyckade bloggare! Finfin lista iaf

  16. Rakel Says:

    Vad arga dom här jingletones killarna verkar vara!
    Jag tycker som du Josef, som du så fint uttryckte det häromdagen på cafeet, ”Jangletones är bra om man går på morfin och är lobotomerad min mamma skulle skriva bättre låtar med en schäferhund sittande i varje öra”

    Bra sagt och skönt med folk som står upp i den grå massan och säger nu får det vara nog!

    Din favorit
    Rakel

Kommentera

