Söka skolor

Jag har äntligen tagit ut tummen ur röven och håller nu på att söka skolor. Söka jobb får vänta några dagar. Det jag söker är folkhögskolor med inriktning film, mestadels. Det märks hur seriösa vissa skolor är, medan andra lägger upp jättesunkiga bilder på elever som räcker tummen upp. Det är som om dom inte vill att man ska ansöka.

Jag vill inte säga vilken, dom kanske läser den här bloggen och så får man plötsligt inte studera där.

Men man kan väl kort och gott säga att jag kommer älska med en kundvagn av lycka, om jag skulle komma in på Skurup

5 svar to “Söka skolor”

  1. 365 Bloggar Says:

    Nice! Jag söker också till Skurup! Fast skrivarlinjen.

  2. Falköga Says:

    Ja, det kommer nog att bli bra. För människor som är ”lite allkonstnärer”, bloggar lite här och stand-up:ar lite där, rockar lite här och filmar lite där, youtubar lite här och skriver några manus där, om man får lov att travestera en klassisk Lindeman, brukar det gå bra för. De brukar inse att de är rätt mediokra på att göra allt. Sedan växer de upp och skaffar ett lite halv-oglamouröst jobb, skaffar barn och hus. Men eftersom du är bara barnet, knappt 30, så har du ju några år till att leka innan allvaret börjar. Välkommen till världen.

Kommentera

