Dröm om festivalen

Jag drömde inatt att jag var på Roskilde, men den hade utökats till någon sorts öresundsfestival, där det fanns camps och scener över hela öresund. I både Köpenhamn, Roskilde, Malmö och Lund osv. Jag minns att jag var på ett sorts shoppingcenter och fick en gratis hamburgare i ett burger king-stånd. Kvinnan som gav mig hamburgaren var väl kanske runt 40, men raggade på mig, vilket jag fann obehagligt.

Sen skulle jag till ett camp och var tvungen att gå igenom en jättelång perrong. Sen tog den bara slut och jag var tvungen att gå in i tåget, för att inne i tåget gå den nödvändiga sträckan och sen hoppa av på perrongen längre fram.

Men väl på tåget började den köra och jag tänkte att ‘fan! Nu kommer det ta skitlång tid innan jag kommer till den där campingen’. Tåget åkte jättefort. Jag höll tag i ett handtag ganska högt upp, hoppade upp och då gled liksom hela kroppen i luften, för att tåget åkte så fort. Det kanske hade med något sorts lufftryck att göra.

Sen vaknade jag.

Kommentera

