Provokation!

Det är så otroligt många över hela internet som ständigt försöker skapa uppmärksamhet på do absolut enklaste medlena: Provokation.

Alla provocerar, men vem blir egentligen provocerad? Är det någon som bryr sig längre? Någon som i dagens läge blir enervrerad och ursinnig av töntiga saker folk skriver på internet?

Jag skrev ett inlägg på ett pokerforum idag. Det var tydligen sjukt ‘n00bigt’ så jag fick typ 18 svar av argsinta, pokerspelande IT-studenter i 26-års åldern som med med sina svar hade som enda avsikt att få mig att känna mig dålig. Jag känner mig inte dålig. Mycket på grund av att inlägget i sig var menat lite som ett skämt. Men oj vad provocerande det tydligen var.

Haha. och ordet noob alltså. Kan vi snälla lägga det ordet bakom oss? För evigt? Tack.

Jag – Pokerforum 1 – 0.

Sen har vi ju forumet flashback. Jag har varit inne ett par gånger. Oj så många provokationer. Oj så mycket elakheter och drygheter. Men det upprörde oss 2007. Det upprör inte längre. När ska dom fatta?

Jag vill ännu en gång hänvisa till LG2S utmärkta artikel om ‘korrekta skämt’. Där har vi grejer.

– Vet du hur man får negerbarn att sluta hoppa i sängen?
– Först ber man snällt, annars säger man till dem på skarpen.

Du: Vad gör en jude i ett askfat?
Ung vänster: Släktforskar!
Du: Vadå? Släktforskar? Nä han fimpar väl sin cigarett eller slänger ut en snus. Var vill du komma?

Kommentera

