Världens läskigaste skiva.

Min bror Jonathan har en blogg som heter ‘skivor som ingen vill ha’. I den här bloggen laddar han upp olika mystiska LP-skivor han funnit i världens alla hörn.

Idag laddade han upp en skiva han en gång spelade för mig i somras. Jag kan helt ärligt säga att det är läskigaste jag hört i skiv-väg.

Den heter ‘välkommen till Ankeborg’ och är inspelad med någon random mellanstadieklass från Täby år 1980. Det läskiga är inte barnkören, utan dom vuxna människorna som försöker imitera dom olika disneykaraktärerna. Långben som är någon sorts presentatör och beröstas av han som spelade ‘olyckan’. Sen har vi Kalle Anka och Farmor Anka bland annat. Fruktansvärda.

Ni lyssnar på skivan här.

Ett svar to “Världens läskigaste skiva.”

  1. Miks Says:

    hahaha herregud. :< läskigaste jag hört. riktigt obehagliga människor som gjort denna skiva 😦 känner ändå att jag måste spela upp denna för min bekantskapskrets!

Kommentera

