Saker jag vill göra inom film innan jag dör

  • Spela den amerikanska presidenten
  • Skapa en 80-talsinspirerad äventyrsfilm i samma stil som Goonies. Gärna utspela sig på en båt som åker runt i världen
  • Få oscar för bästa manus, bästa utländska film eller life achievments. Dom enda statyetterna man egentligen vill vinna.
  • Spela zombie.
  • Spela in en film där Jim Carrey spelar min pappa.
  • Spela ett fyllo som ser något sjukt konstigt och sedan häller ut innehållet i flaskan som jag då håller i handen.
  • Spela i en film där jag dör på samma sätt som Kevin Bacon i fredagen den 13:e

  • Spela i en film där jag har en bar brawl mot Daniel Radcliffe
  • Skapa två filmer som tar en minut respektive 12 år – och tjäna lika mycket pengar på dom procentmässigt.
  • Kvotera in någon jag känner i en film före andra sökande.
  • Spela mördare i en slasher. Ni vet en sån som i början nästan är omänskligt skicklig men i slutet blir jätteklumpig när han försöker mörda den sista överlevande tjejen.
  • Vill även spela practical-jokern i en slasher som låtsas bli mördad i början av filmen och sen när han blir mördad på riktigt tror folk att det är på skoj.
  • Vara med i en actionfilm där jag spelar en av bovens lakejer som dör som flugor, när en av huvudrollens vänner å andra sidan dör jättesakta till dramatisk musik och hinner säga flera sista ord.
  • Spela i en jättetöntig romantisk komedi i en sån där scen där ena partnern kommer in och ser killen/tjejen i en situation som missuppfattas. Men sen i slutet blir dom kära igen för att den ena köpt en gitarr till den andra, eller något sånt.
  • Producera en James Bond-film, då min farfars kusin Tom Pevsner, har gjort just detta.
  • Regissera en film som heter ‘god bless america’ där europas samtliga filminstitut samarbetar för att göra en asfet satir/parodi på amerikaner och amerikanska filmer med europas största stjärnskott. Hade den filmats idag så hade Jean Reno, Dolph Lundgren, Daniel Brühl, Hugh Grant, Sacha Baron Cohen, Udo Kier, Audrey Tatou, Van Damme, Viggo Mortensen och Timothy Dahle varit med.
3 svar to “Saker jag vill göra inom film innan jag dör”

  1. Kissgubben Says:

    Hej Kaj Bollocks!
    Kissgubben här igen, tänkte titta in och se om din lilla ursäkt till blogg har stramat upp sig något sen sist.
    Tyvärr gör du mig ännu en gång besviken, nivån har snarare sjunkit till en alldeles överjävligt låg nivå.

    Så ett sista råd, sluta kissa i sängen (och ja kaj jag vet att du är en såndär kille som var lite speciell när han var ung, fick inte vara med dom andra barnen, ingen ville komma hem till dig och leka, och sen det där med sängvätandet)
    Sluta tro att du kan gömma dig bakom en vad du anser cool fasad bara för att du fått nya vänner på universitetet som inte kände dig som kisskaj.
    Tyvärr så är en patetisk fjant alltid en patetisk fjant även om han han försöker maskera sig som en cool kille.
    Sluta framför allt att försöka vara sådär djup och svår som killar som dig tror gör dom intressanta.

    Så mitt råd, dra en runk, ta ur pinnen ur röven, och sätt på dig dom där trosorna du alltid drömt om.
    Först då kan du bli fri min herre.

    MVH
    Kissgubben
    Ordförande i föreningen mot hjärndöda bloggare

  2. 365 Bloggar Says:

    Haha. Man måste älska att näthataren med ”de visa orden” heter Kissgubben. Det blir så fel.

Kommentera

