Hyllningsinlägg: Elin Björkman

Under en sömnig chatt råkade jag lova Elin att jag skulle skriva ett inlägg tillägnat till henne. Så nu måste jag väl det.

Första gången jag pratade med Elin var på lägerskolan i sjuan. Jag hade någon sorts gratis-sms-grej som halebop hade just då. Detta gjorde mig en aning populär och vi skrattade gott åt mystiska sms som vi skickade till vår lärare, Göran P om att vi ‘såg vad han gjorde inatt’.

Av någon anledning blev jag jättekär i Elin men vågade inte säga något. Jävla högstadiebrudar kanske jag tänkte. Elin nobbade mig.

Istället blev vi goda vänner och det var väl bra. Hon är en av två personer från högstadiet jag fortfarande har bra kontakt med. Då bor vi ändå i helt olika städer fortfarande. Den ni.

Elin har ofta, med anledning av att andra gjort en grej av det, gett mig olika smeknamn som grundar sig i mitt judiska ursprung. ‘Judefarfar’ och ‘Judeph’ är några av namnen hon kallat mig. På samma gång så har hon försökt servera fläskkött till mig flera gånger och när jag säger att jag inte äter fläsk så säger hon att ‘vadå? Tar  du det på allvar?’.

Men hon är en mycket god vän, trots detta. Jag är dessutom den enda som får läsa hennes hemliga blogg också. Tror jag!!!?

3 svar to “Hyllningsinlägg: Elin Björkman”

  1. sari Says:

    du lovade att du skulle skriva om mig också, din jävel.

  2. Elin Says:

    känner mig sjukligt ärad!

Kommentera

