Tom på inspiration

Det känns som om jag har fastnat i mitt musiklyssnande. Det är mycket härlig house/electro och hiphop jag lyssnar på just nu. All klassisk/progressiv rock och modern indie har tröttat ut mig. Så ge mig tips på riktigt tung, modern (dvs inte Daft punk, fatboy slim och chemical brothers) och melodisk electro. Eller grym hiphop på olika roliga språk (inte bailefunk. Särskilt inte bailefunk blandat med electro. Fy fan).

Eller sådana där bortglömda klassiker man alltid hör, men glömmer bort namnet på. Såna tröttnar man aldrig på. Tyvärr samlar man ju på sig nästan alla, så nu finns knappt några kvar. Men om du sitter på några guldkorn får du gärna dela med dig.

Tack.

Extra:

Min electro/house-spellista.

Min hiphop-spellista

7 svar to “Tom på inspiration”

  1. Johan Says:

    Vitalic

  2. Anonym Says:

    Saian Supa Crew
    SNIPER
    Iam
    MC Solaar
    Fonky Family

    Alla franska..

  3. Viktor Says:

    Vad tycker du om Gorillaz? De har nyss släppt en ny platta som är riktigt härlig. Och om Gorillaz faller i smaken så kan du ta ett lyss på Sneaker Pimps.

    Tror det kallas ”Trip-hop”

  4. Viktor Says:

    (fast och andra sidan kan jag sjunga med i de flesta Kapten Röd låtar, så vad vet jag)

  5. erik Says:

    Russ Chimes, Moullinex, Xinobi, Anoraak, Breakbot, Cassius, Cassian, Louis La Roche, Gloves, Eumig & Chinon

    Den bästa disco/funk-electron som finns enligt mig🙂

  6. Ariel Says:

    Det är inte det du behöver… Det du behöver är amerikansk noisepop:

    http://www.divshare.com/download/10721104-bef

Kommentera

