Topp 10 störiga partners på film

I den här topp 10 listan tänkte jag ta tag i dåliga partners i film. Fruar som inte vill att deras man ska vara med i maffian och otrogna män på 50-talet. Here goes.

10. Morsan i Jurassic park 3

Uäääh. Min dotter får absolut inte följa med och slåss med dinosaurier. Det var längesen jag såg den här. Men vi vill se dinosaurier äta folk, det är därför man tittar på den. Då irriterar det alltid när en karaktär ska försöka förhindra sådana sekvenser. Men äter dinosaurier upp folk ändå? Ja! Dinosaurier 1 – Störig mamma 0.

9. Maffiabröder

Inte så där störig som man kan vara i maffiafilmer. Men successivt filmen igenom blir det värre och värre. Även om Al Pacinos fru gjorde abort för att hon inte ville vara mamma till ett ‘monster’. Buuuh.

8. (Gissa vem) i How to lose a guy in 10 days

Nu tror säkert folk att jag menar Kate Hudson. Men det gör jag inte. Hon gör bara sitt jobb. Det är Matthew McConaughey som är den dåliga partnern i den här filmen. Han låter inte sin flickvän vara med och spela poker (det är ju så grabbigt) och blir förolämpad av gulliga smeknamn på sin penis. Fruktansvärd partner.

7. Frun i The shining

Eeeey, chilla kvinna! Han är bara ute efter din vurmighet.

6. Frun i Donnie Brasco

Johnny Depp har en hel del att tänka på i den här filmen. Å ena sidan måste han bli bundis med Al Pacino och lära sig hur man beter sig i maffian. Å andra sidan jobbar han hos polisen egentligen, så han har ett dubbeljobb. Till råga på det så har han en fru som varken kan eller vill förstå hans situation. I sådana här filmer förstår jag inte varför Johnny Depp kan vara skarp i alla lägen, förutom med sin jobbiga fru som han bara daltar med.

5. Yoko Ono i verkligheten

Den här kom jag inte på själv och jag vet inte om det är sådär jätteroligt heller.

4. Maken i Total Recall

SPOILER ALERT! Arnold dödar sin fru i den här filmen. Taskigt, tycker vi.

3. James Bond i samtliga James Bond-filmer

Han slåss och är svinig i alla filmer mot alla kvinnor. Förutom dom äldre, som ger honom order. Konstigt.

2. Maken i Revolutionary road

På 50-talet var det poppis att gifta sig tidigt och vara hemmafru. Men kvinnan i den här filmen är inte så bekväm med det. Det skiter Leonardo Dicaprio i fullständigt. Han är otrogen och vill ha mat på bordet. Fy, säger vi.

1. Flickvännen i Rounders

Jag fattar inte vad flickvännen gör på framsidan av den här filmen, främst eftersom hon ser glad ut. Det är hon nämligen inte en enda stund i filmen. Hon har heller inte en enda scen tillsammans med Edward Norton, som står precis till vänster om henne.

Matt Damon spelar kort, förlorar mycket och blir härmed förbjuden av sin flickvän att aldrig spela kort igen. Sedan gör han det ändå efter några månader av abstinens och då flyttar hon helt sonika ut. Maken till tolerans. Det finns ingen störigare och mer oförstående partner i någon annan film jag har sett.

2 svar to “Topp 10 störiga partners på film”

  1. Nils Says:

    Dina senaste posts har gjort att jag bara måste se om Jurassic Park-filmerna när jag kommer hem!

    De första två, då. 😉

  2. Emil Johansson Says:

    Snajtsig topplista, du lyckas pricka in många självklara val. Just nu kommer jag inte på någon mer partner som skulle kunna platsa, kanske återkommer jag senare.

Kommentera

