Soundtrack of the morning

På lediga morgonar brukar jag lyssna på soundtrack. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har en skitfet spotifylista på en massa soundtrack av giganter som John Williams, Alexandre Desplat, Thomas Newman osv osv. Imorse satte jag på ‘journey to the island’ från Jurassic Park.

Ni vet den melodin som dyker upp när dom kommer med helikoptern till ön. Den är jättepampig. Detta vaknade jag och min flickvän till imorse.

och vet ni vad? Det har varit en alldeles underbar dag. Jag tror absolut att det kan ha med det underbara uppvaknandet att göra. Bara tänka sig att man är i den där helikoptern och ser en vitskäggig man peka och med enorm entusiasm svara på en fråga: ‘THERE!’

BOM, BOM BOM BOM. BOM BOM BOM. BOM BOM. PA PA! PA PAA! PA PA PAAA PA PA PAAA! PAA PAA PAA PAAA PA PA PA PA PAAAAAA! PAPAPA! PA!

Lyssna på den!

Kommentera

