Kiss & bajs

Ingen pratar särskilt mycket om kiss & bajs. Men när det väl kommer på tal, så verkar alla ha vissa regler för hur det ska vara. Man ska bajsa en gång om dagen (men helst inte alls, om man är tjej) och man ska stå och kissa. När man står och kissar så gäller det framför allt, att man ska hålla i den samtidigt som man kissar.

Det har jag aldrig fattat. Varför ska man hålla i den? Jag har visserligen ingen förhud, men ändå. Man behöver ju bara dra tillbaka den där onödiga skinnbiten och ställa sig så att kisset kommer ut i en bra ratio. Varför ska man hålla i den? Håller man i den för att medvetet ha snäppet äckligare händer?

Och särskilt om man står och kissar utomhus. Där spelar det ingen roll vart pisset hamnar. Varför håller man i kuken när man kissar? Jättekonstigt.

En annan grej; Varför lägger man papper i toaletten innan man bajsar? Är man så rädd för att det ska plaska upp lite? Viktigare är väl i så fall att lägga papper ovanpå ringen på offentliga toaletter, för då dör man inte.

Ja, det var allt jag kunde komma på nu. Folk brukar också tycka det är konstigt att jag oftast bajsar flera gånger om dagen (blev mycket skämtande om mitt bajsande på emmabodafestivalen ’07). Jag kanske lever ohälsosamt, eller så är det anledningen till att jag är så smal.

9 svar to “Kiss & bajs”

  1. 365 Bloggar Says:

    Mitt ex brukade sätta på kranen när hon skulle bajsa. Det var om något mycket märkligt.

  2. K. Says:

    Snyggt att du outar dig själv som mindre lyckligt lottad😉

    Det är samma effekt som om du sätter på en vattenslang utan att hålla i den, trycket från urinet får kuken att ryckas uppåt. En kortare slang däremot, behöver du inte hålla fast. Alternativt kanske du är född med den ultimata kukvinkeln som pekar rätt ner i klosetten. Eller hukar du dig ner och ”doppar” kuken ner i toaletten? Film?

    ”Håller man i den för att medvetet ha snäppet äckligare händer?”

    – Vet inte vad du har för morgonrutin men intimhygien brukar vara rätt populärt. Kan sätta en miljon på att dina handflator är bra mycket skitigare än din snopp. Sen är det ju också sed i stora delar av världen att tvätta händerna efter att man har varit på toaletten….

    ”En annan grej; Varför lägger man papper i toaletten innan man bajsar? Är man så rädd för att det ska plaska upp lite?”

    – Rädd och rädd, kallt toavatten på röv/pung är ingenting jag finner behagligt i alla fall.

    • socialasituationer Says:

      Jag kanske har fel bild av förhudssnubbar. Tror direkt att dessa penisar är fyllda av smegma och svett. Men så är det kanske inte.

      Min kuk rycker inte uppåt av att det kommer kiss ut ur den och den har en cool vinkel. Om jag skulle hålla ner den på det där sättet så skulle det ju göra ont, eftersom urinröret böjs och gör att kisset får det svårare att komma ut.

      • K. Says:

        (Sorry för dubbelpost, missade svar-knappen)

        Återigen, många av oss tvättar kuken, men det kanske anses överflödigt hos icke-förhudssnubbar? Förstår inte riktigt ditt förakt för oss som sluppit undan könsstympning, men hey, kul att du kör!

        ”Min kuk rycker inte uppåt av att det kommer kiss ut ur den…”

        – Är du säker på att du verkligen pissar och inte häller ut urinet? Har du inget tryck?

        ”Om jag skulle hålla ner den på det där sättet så skulle det ju göra ont, eftersom urinröret böjs och gör att kisset får det svårare att komma ut.”

        – Pröva att kissa utan stånd. Mig veterligen är penisar rätt böjbara i slakt tillstånd.

  3. K. Says:

    Återigen, många av oss tvättar kuken, men det kanske anses överflödigt hos icke-förhudssnubbar? Förstår inte riktigt ditt förakt för oss som sluppit undan könsstympning, men hey, kul att du kör!

    ”Min kuk rycker inte uppåt av att det kommer kiss ut ur den…”

    – Är du säker på att du verkligen pissar och inte häller ut urinet? Har du inget tryck?

    ”Om jag skulle hålla ner den på det där sättet så skulle det ju göra ont, eftersom urinröret böjs och gör att kisset får det svårare att komma ut.”

    – Pröva att kissa utan stånd. Mig veterligen är penisar rätt böjbara i slakt tillstånd.

  4. Oliver Says:

    Jag sitter när jag kissar i toalettstol, då behöver jag inte göra ett skit. Skönt.

    • Anonym Says:

      Är ju dock jobbigt dra ner kalsong/byxor istället för att bara knäppa upp gylfen..

  5. Sebastian Says:

    Man får bajsa flera gånger om dagen, 2-3 gånger är inte ovanligt.
    Att stå och kissa är mer praktiskt, tar kortare tid. Men det medför alltid visst stänk, så toalettstädare förespråkar sittande kissning. Det finns också urinseparerande toaletter som man måste sitta på för att det inte ska komma massa kiss i bajset.
    Man håller i snoppen för att kunna rikta strålen åt rätt håll (bort från byxben och strumpor) och förhindra att snoppen oväntat rör sig på grund av det ökade trycket i urinröret.
    Förhuden är inte en onödig skinnbit, den har flera viktiga och bra funktioner.
    Händerna blir inte äckligare av att man håller i snoppen när man kissar. Om det råkar komma lite kiss på handen gör det ingenting, kiss är sterilt. Jag rekommenderar ändå att man tvättar händerna i samband med toalettbesök, helt enkelt för att det är praktiskt att göra det när handfatet är så nära. Det är ett bra sätt att förebygga sjukdomsspridning, tvätta händerna så fort du har tid över.
    Det spelar visst roll var kisset hamnar, det vore till exempel inte så bra om det hamnade på en förbipasserande person. Om du kissar utomhus är det viktigt att man gör det någonstans där det kan sugas upp av jorden, gärna mot ett träd, och inte på asfalt eller liknande där det kan torka och luktar illa ända tills nästa regnväder.
    Man lägger inte papper i toaletten innan man bajsar, jag har aldrig varit med om att någon gjort det. Du umgås med konstiga typer, det är det som gör din blogg så intressant att läsa.
    Att lägga papper på sittringen kan jag förstå att man gör ibland, dels för att en del ringar är väldigt kalla och dels för att det känns fräschare. Jag vill dock poängtera att det inte är fräschare bara för att det känns som det. Man dör inte av att sitta på en skitig sits, men jag antar att du bara använde överdrift som en komisk effekt när du skrev det. Och om, mot förmodan, både du och personen som var där före dig skulle ha öppna sår på baksidan av låren skulle nog en bit toapapper ändå inte vara tillräckligt skydd mot eventuella sjukdomar.

Kommentera

