Road to Roskilde – Ha koll på vart du är

Det första man får när man löst in biljett är ett program fylld med information och en karta. Håll fast vid dom här grejerna.

Dels för att du kommer gå vilse, även om du har kartan med dig. Du kommer inte hitta tillbaka till vissa camps, oavsett hur lång flagga dom har. En smart grej är att ha med en bläckpenna och markera vart saker är och vart folk bor. Men sånt tappas ju så lätt bort.

Andra konstiga grejer att ha koll på vid campsen kan vara livsviktigt. Jag var i ett campingområde en gång och såg hur folk sprang som galna med skräp. Vad sprang dom mot? Vad är det som försiggår? Jag ser sedan två bilar, en full av skräp och en full av öl. Folk lämnade påsar fulla av skräp. Sedan fick dom en liten lapp med en markering. Dom gick sedan till bilen full av öl, visar lappen och fick så många öl utifrån hur mycket skräp dom lämnade. Ett gäng på tre pers hade fyllt ett helt trasigt tält med skräp. Dom fick ett helt flak tuborg, om jag inte minns fel.

Första dagen jag var på mitt första Roskilde fanns där en sorts workshop där man fick måla campflaggor. Vår såg ut så här:

Glöm inte att komma ihåg vart du bor någonstans. Kan vara bra att veta.

5 svar to “Road to Roskilde – Ha koll på vart du är”

  1. Kissgubben Says:

    Kaj Bollocks min gamle vän!

    Jag ser att du haft en fantastiskt produktiv dag idag, hela 4st inlägg till din såkallade blogg.
    Synd att läsvärdet på samtliga var lika med noll, ett där du skriver att du inte bryr dig vad jag skriver(tydligen bryr du dig nog för att göra ett inlägg), ett där du tar upp vad som INTE står i bloggen, och till sist tips för nybörjare som skall till roskilde från en riktig ”veteran” med sådär 2 besök.
    När skall du skriva något som man inte behöver vagina för att uppskatta?

    MVH
    Kissgubben
    Din nemesis och ordförande i föreningen mot hjärndöda bloggare

    • socialasituationer Says:

      Hej kissgubben

      Jag har läst mitt inlägg om dina kommentarer. Ingenstans står det att jag inte bryr mig, så jag undrar vart du har fått den informationen ifrån.

      Förmodligen är du alldeles för van vid att få responen ‘öh jag bryr mig inte om arga kommentarer. Keep talkin’ shit about me ya’ll makin’ me famouz. Du har inget liv och du får aldrig ligga, öööh’. Men sån är ju inte jag.

      För övrigt så gillar jag att du har gjort din research på hur många gånger jag besökt Roskildefestivalen. Duktigt!

  2. Sara Says:

    är det en slump att alla såna här ”kissgubbar” som jag stött på har kass kvinnosyn (ink. denna)?

    jag tror fan inte det, och drar här slutsatsen att beter man sig som en idiot är man oftast också en idiot.

    • Kissgubben Says:

      Kära Sara dina fadersproblem skall vi ej ta upp i detta forum men det står helt klart att du är något av en expert på kissgubbar och har stött på en hel del i dina dagar (vi skiter i detaljerna kan bli jobbigt för din nuvarande pojkvän/flickvän).

      Är du helt säker att din definition av idiot är den rätta?
      Vad förvånad du skall bli om 10 år när du vaknar upp en morgon och upptäcker att alla dina drömmar och förhoppningar som du har nu har blivit till frånskild 2 barnsmamma med jobb på ICA som spenderar helgerna på kvarterspuben, kedjerökandes och förgäves spanande efter en man vilken som helst att dela räkningarna från smslånen med.
      Bättre attt vara en idiot och veta om det än att inte inse sin egen idioti.

      MVH
      Kissgubben
      Din nemesis och ordförande i föreningen mot hjärndöda bloggare

  3. sari Says:

    Jag tycker att det är otroligt att Kissgubben orkar bry sig om vad andra människor skriver på sina bloggar.
    Stor eloge till honom. Det krävs mycket intelligens för att skriva dräpande kommentarer.

Kommentera

