”Lönedag”

Lönedag. Jag har redan hunnit:

  • Köpa mat, kaffe och sånt för 55 kr
  • betalat räkningar och fakturor för ca 700 pix.  200 dollares av dom borde jag egentligen inte betala, eftersom det förmodligen var mobiltjuvarna som levde loss med dom. Trodde dessutom att jag hade satt ett ‘saldotak’ på 200 stålar, men tele2 lyssnar inte.
  • Köpt kortlekar och pokerböcker för… 400 SEK! En av dom har jag velat ha som sextonåring men aldrig haft råd/lust att köpa när läget funnits. Den var på rea och kostade bara 40 spänn. Värt.
  • Beskrivit alla sätt man kan säga ‘pengar’ på i det här inlägget.
4 svar to “”Lönedag””

  1. 365 Bloggar Says:

    Vilka pockerböcker har du köpt? Jag läste Doyle Brunsons bok när jag var 17 och det var jävlar något av det tyngsta jag gett mig på i bokväg. Har du förresten sett filmen Rounders?

    • socialasituationer Says:

      Jag har köpt pokerhandboken av Dan Glimne, En no limit turneringsbok som jag inte minns namnet på och every hand revealed av Gus Hansen.

      Absolut. Sett den flera gånger.

  2. Kissgubben Says:

    Fy fan du har lagt ut ett mindre lands bnp denna sorgens dag!
    1155 surt förvärvade kronor, eller vänta nu lön sa du, det är väl mer som socialbidraget en student som du får för att försöka lära dig saker, inte något du verkligen förtjänat.
    Om du mot förmodan skulle sakna denna astronomiska summa kan du ringa så har jag säkert lite pengar i fickan att ge dig.
    Dags att växa upp och fatta vad normala människor måste göra för att överleva istället för att suga ut dina föräldrar och systemet.

    MVH
    Din nemesis
    Kissgubben

  3. Ariel Says:

    Snyggt!

Kommentera

