Bussen som alltid sviker

Jag tar varje universitetsdag en buss som går fem i åtta på morgonen (om vi börjar nio med tillhörande akademisk kvart). När jag är framme på universitetet är jag oftast en halvtimme tidigare än när vi börjar. Det kan ju kännas en aning onödigt, eftersom jag skulle kunna sova den halvtimmen istället. Eller i alla fall tjugo minuter!

Anledningen till att det är så här, är att jag ville hinna i tid i höstas när jag började och inte riktigt hittade. Samma dag som jag var där på en riktig föreläsning träffade jag även en kille som hette Alex. Han kände igen mig från en alkoholiserad natt i Malmö där han försökte provocera mig, genom att låtsas vara nazist.

Det visade sig att han bodde i klagshamn, som ligger några hållplatser före Bunkeflostrand, där jag bor. Så på nästa buss jag hoppade på satt Alex med sin ipod. Nästan i samma stund drar vi ut hörlurarna och hälsar.

Under dessa bussresor har vi snackat om allt mellan himmel och jord. Jag har visat klipp på youtube och löst soduko då och då.

Grejen är att jag på morgonen oftast känner att ‘nej, om man skulle ta en senare buss nu. Det är ju så jävla onödigt att komma dit en halvtimme tidigare’. Men då kommer jag att tänka på att Alex kommer att ta den bussen och det vore ju tarvligt om man missade honom bara för att man vill sitta och titta på morgon tv en stund till.

Så jag tar mig i kragen och hoppar på bussen. Men är Alex där? Nej det är han inte.

Vi har åkt till universitetet tillsammans en gång under vårterminen hittills. Så jag har en sak att hälsa dig, Alexander Ahl-Johnsson Du kan dra åt helvete.

4 svar to “Bussen som alltid sviker”

  1. Orakad Says:

    I can change i can change! I know ive been a dirty little bastard!

  2. Pilbågsmannen Says:

    Han är bara missförstådd!

  3. Kissgubben Says:

    Hej Kaj Pollack!
    Vilken liten bögblogg du skriver, jag läste hela skiten och hittade en enda intressant sak. Det var ordet ÄR på rad 56.
    Ska du fortsätta skriva sånt här oinspirerat skit kan du ta och sätta en påse med bajs på ditt huvud.
    Ring mig när du kommit på något som inte låter krystat och pseudointellektuellt.

    MVH
    Din nemesis
    Kissgubben

Kommentera

