Bästa morgonen på länge

Jag vaknade tjugo i sju, tjugo minuter innan jag egentligen skulle upp. Då hann jag kolla bloggar, mailen och facebook, tänkte jag och gjorde det. Min gamla klasskompis Nina skrev om låten ‘Don’t stop believin” av Journey och jag tänkte att ‘åh, den måste jag lyssna på!’ och satte genast igång spotify.

Inte nog med att jag satte på låten. Klockan är ju sju på morgonen och inte tre på natten. Med laptopen sprang jag till vardagsrummet och kopplade datorn till högtalarsystemet så att denna underbara låt kunde höras i hela byggnaden.

Jag gick sedan för att duscha och har haft hög volym på musiken både när jag duschat, brett mackor och tittar nu på hockey, fast utan TV:n’s ljud utan till tonerna av ‘the salmon dance’ av The Chemical Brothers.

En jävligt bra morgon alltså. Förutom uppvaknandet. Drömde om att jag var med min flickvän. Dumt att vakna då.

Vaknade inatt av att min pappa nästan skrek i telefonen till min bror Jonathan. Tydligen är han förlovad eller något. Det lär man få reda på under dagen. Kul för honom i så fall!

Kommentera

