Sara drar till drastiska åtgärder

Förr i tiden kunde man gå in på min flickväns blogg lite då och då. Ibland fanns ett nytt inlägg. Oftast bara några rader om att hon vill äga en kattunge och äta en big mac. Ibland kanske hon skrev något fint om mig! Besökarna bestod till störst del av mig och hennes vänner.

Men det räckte inte. Hon började blogga aktivt – hon ville ha mer uppmärksamhet. Hon fick en touch av kändisskap och det växte sig till en besatthet. Det var som en brunn man ständigt öste vatten ur. Hon fick aldrig nog.

Besökarna ökade stadigt, men det räckte inte. Det krävdes mer. Hon skrev mer. La upp fler bilder. La till en ‘följ mig på bloglovin’ knapp. Men besökarna… Besökarna ökade inte!

Nu har hon tagit det där steget alla bloggare gör någon gång i sitt liv. Hon har tagit till drastiska åtgärder. Resultatet ser ni nedan:

Hon kom hem från universitet en dag. Det var två timmar senare än vad hon egentligen skulle komma hem. Jag såg henne förvirrat komma in i köket där jag satt, med kall mat framför mig. Hennes blick var tom av innehåll. Den var blank och energilös. Jag frågade med hög röst:

– Vart har du varit?
– Universitetet… vi… Grupparbetet tog längre tid än vad jag trodde.
– Jaså? Grupparbetet?
– Ja… Grupparbetet.
– Jag gick in på din blogg.
– Vadå för blogg?
– Din blogg! Du har skrivit 456 inlägg dom senaste tre timmarna!  Jag har lagat en middag till dig, jag har strykt dina klänningar, jag har städat, jag har tagit hand om Joseph Jr.
–  Jag måste uppdatera! Du förstår inte pressen. Jag har jobbat hela dagen med den…
– Jaså!? Du kallar inte det jag gör för ett jobb?
– Det var inte det jag menade…
– Nähä, men berätta då vad du menar!

Jag slängde grytlapparna mot golvet och gick bestämt ut genom köket utan att möta hennes blick. Jag visste att vår tvååriga son, Joseph Jr. behövde matas med saftsås. På andra sidan spjälsängen ställde hon sig och försöka förklara sig. Men det fanns inget att förklara. Mellan oss fanns en spjälsäng, en relation av sju års dåligt sex och ett taffligt resultat av detta som jag höll i mina armar.

Och jag undrade hur tiden kunde gå så snabbt. Hur blev det så här? För bara några år sen satt vi i parken och pekade på molnen som föreställde olika reptiler.

Nej, bloggen blev ett monster och jag lever nu själv i Falklandsöarna, där vi letar efter den legendariska Yrtawakafågeln. Fridens!

p.s inget i detta inlägg är ens i närheten av sanning. Förutom att hon la till en bloglovin-knapp på sin blogg, det stämmer bra det. Den trakasserade bloggen i fråga hittar ni här.

4 svar to “Sara drar till drastiska åtgärder”

  1. sari Says:

    jag är hedrad.
    och lite besviken för det där med sju år av dåligt sex.
    men mest hedrad.

    • socialasituationer Says:

      jag tänkte faktiskt egentligen skriva: p.s inget i detta inlägg är ens i närheten av sanning, särskilt inte den där delen om sju års dåligt sex. […]

  2. sari Says:

    och vårat barn ska vara en flicka och hon ska heta anna.

Kommentera

