Jag vill ha vår och sommar

det är fredag morgon. Jag har några hundra sidor att läsa och några sidor att skriva om filmteori till på måndag. Det är snö ute. Jag förlorade pengar på poker tidigare inatt. Min Sara är inte i närheten av mig. Kort och gott – jag mår inte så bra just nu.

Men denna kyla! Denna snö! Det är vidrigt. Förstår ni vilka begränsningar det här vädret ger oss? Vi kan ju inte göra någonting utomhus! Utomhus är bara något man måste genomlida för att ta sig någonstans. På vintern är utomhus ungefär som SJ är året runt, helt enkelt.

Jag minns när jag mellanlandade april 2007 i Wien och kunde gå i t-shirt utomhus för första gången på året. När vi var framme i Israel? Det ska vi inte ens prata om.

Men jag vill ha vääärme. Jag vill ha festival och picnics och öl i parker och orange feeling och konserter och suggestiv dans till Iggy Pop och bada i havet och bli bränd som fan och till och med getingar och sova i tält och främmande platser och grillad mat och besöka vänner på öland och försöka överleva utan jobb och framför framför allt så vill jag ha det här:

På bilden ovan så ser ni min flickvän. Jag vill bara ha sommar nu så att vi kan gå på picnics, festivala tillsamans, nakenbada, klaga på hur långgrunt det är i ribersborg, kunna ta på henne utomhus utan flera lager av tyg i vägen och så vidare och så vidare.

Dessutom är hon snyggast i hela världen i sommarklänning. Fast snyggast i hela världen råkar hon visst vara på alla områden.

p.s Oavsett hur charmiga mina inlägg om Sara än kan bli, så blir hon tvär om jag inte länkar till hennes blogg. Så, här är en länk till tjejen som är snyggast i hela världen.

Ett svar to “Jag vill ha vår och sommar”

  1. sari Says:

    finis

Kommentera

