Sagan om glassfläcken

Saras säng ligger inrutat, så alla saker vi behöver till hands läggs alltid på golvet bredvid. Hon har inget nattduksbord av något slag, det hade inte passat in. På golvet brukar vi ha våra datorer, dricka, snacks och kläder. Alltid är jag en aning paranoid över just drickan. Tänk om en kudde faller ner från sängen, välter ett glas och förstör en dator? Hemska tanke. Därför ställer jag alltid drickan långt ifrån kanten och går ut från sängen med stor försiktighet.

Numera har jag dock fått en ny fiende… Glassfläcken. När jag kom hit igår började jag närma mig sängen. Plötsligt kände jag något klibbigt under strumpan. Jag tog ett steg bort och frågade: ”Vad är det här?”. ”Det är glass” svarade Sara. ”Jag har inte orkat torka upp det” la hon till.

Jag tog av strumpan och tänkte inte mer på det. Förrän jag råkade gå i den med bar fot. Klibbig under foten och haltandes gick jag fram mot vasken och tvättade bort klibbet.

Men sen gjorde jag det igen. Då råkade jag välta ett glas över golvet med coca cola (inte på någon dator, som tur var). Sen gick jag in i fläcken med andra foten. Allt blev så fel.

Men vi torkade upp coca colan och jag tvättade fötterna igen. Men torkade vi upp glassfläcken? Nej, givetvis gjorde vi inte det.

Sara säger att hon aldrig går in i den och därför inte behöver torka bort den. Men att jag gärna får göra det, eftersom jag finner den så störig. Varje gång jag nämner den säger hon åt mig att torka upp den. Jag kommer dock inte övervinnas. Hon får torka upp sin egen jävla glass.

Vi har det så fint, min flickvän och jag. Charmigast i världen.

3 svar to “Sagan om glassfläcken”

  1. sari Says:

    torka upp glassen.

  2. sari Says:

    jag är faktiskt sjuk.

  3. faucets kitchen faucets bathroom Says:

    faucets kitchen faucets bathroom

    Sagan om glassfläcken |

Kommentera

