Det fruktade barnet på tåget

Alla klagar ständigt på barn på längre tågresor och flyg. Man klagar oftast inte på barnen, utan hur föräldrarna tar hand om dom.

Nu är inte föräldrarna här, verkar vara morföräldrar av något slag. Gubben två säten ifrån mig läser sin aftonnbladet noggrant och slickar sig på fingret innan han byter blad. Bredvid sig har han barnet som spelar på en liten nintendo ds. När jag hoppade på tåget spelade hon på den med ljudet på. Lite blip-blop-ljud kom då och då. Jag blev så upprörd. Jag tänkte att när jag var nio bast så stängde jag minsann av ljudet på min gameboy.

Hon spelade och ibland visade hon spelet för gubben, förklarade lite om spelet och så. Gubben sa något i stil med ”vad bra” och smackade sig på fingret för att byta sida till inrikes.

Sen pratade hon om ”bolibompakanalen”. Jag fnissade lite för mig själv. Bolibompakanalen? Hon tror verkligen att svt’s barnkanal heter så? Hahaha. Hon är säkert skitdålig på dunkjumme tänkte jag sen och fortsatte googla Acke:

4 svar to “Det fruktade barnet på tåget”

  1. sari Says:

    jag tycker att det låter ganska mysigt. barnet skriker i alla fall inte.

  2. Tobias Says:

    Har svt en barnkanal?

Kommentera

